Du har sikkert spilt et dataspill eller så en datagenerert film og tenkte til deg selv hvor livaktig de animerte avatarer ser . Slike animasjoner er laget ved hjelp av dataprogrammer , og modellert for å vise kvalitetene til faktiske personer . Profesjonelle programmer som 3ds Max kan du modellere din egen animerte gjengivelser av mennesker og importere dem til grafikk motorer for film eller spill produksjon . 3ds Max er tilgjengelig for en gratis prøveversjon. Du trenger
3ds Max
Vis flere instruksjoner
en
Åpen 3DS Max og laste character.max fil i "\\ Mods \\ Eksempler \\ Eksempel Eiendeler \\ gjenstander \\ Tegn \\ human_male . " truffet " Display "i kommando -panelet og velg" Mesh . "Velg" Skjul Valgt "," skjul By Name " og skjule den andre linjen ," Bip01 Pelvis Phys ».
2
Velg " Bip 01 "og" skjul " det . Åpne "Kategori" og deaktivere " Geometri og hjelperne " valg .
3
Åpne kommandoen panel og velg " Motion ". Trykk og hold CTRL for å velge flere mål og velge begge føttene av den animerte figuren . Flytt markøren til synsfeltet , høyreklikk og velg " Set Plantet Key " etterfulgt av "Time Configuration . " Set rammens sluttiden til " 20 ".
4
Velg " Bip01 Bekken " og utvide Key Info seksjon med " Set Key "-knappen . Åpne " Track Selection " og velg "Body Vertical . " Bruk shift velge å ta tak i flerfarget nøkkelen framen og dra den til frame 20 , deretter ta tak i tidslinjen , og dra det til å ramme 10 .
5
Sett en ny nøkkel i Z - aksen ved å velge Set Key -knappen. Åpne Command panel og velg "Verktøy ". Hit "Play Animation " for å se animert person modellert i 3D.