After Effects leveres med forhåndsinnstilte animasjoner . Som ikke bare gjør en animatør livet enklere, men også gir mulighet for justeringer av spesialeffekter . Making fallende meteorer i After Effects er mulig gjennom den forhåndsinnstilte partikler alternativet. Partikkel alternativer tilbyr et utvalg av partikkel typer liker kuler , trekanter og firkanter . Det er lett å bytte frem og tilbake mellom de ulike typer , og hastigheten , fødselsrate , lang levetid og farger av partiklene kan justeres. Instruksjoner
en
Trykk " Ctrl " og " N" på tastaturet for å åpne en ny komposisjon panel . Sett animasjon lengde til 15 sekunder ved å skrive " 15:00 " i varighet boksen . Klikk " OK " for å godta.
2
Opprett en bakgrunnslaget ved å trykke " Ctrl" og " Y" på tastaturet og klikke " OK " for å godta.
3
Åpne effekter paneler ved å trykke " Ctrl" og "5" på tastaturet. Klikk på " Simulation " og deretter " CC Particle World" fra pullout menyen . Deretter drar "CC Particle World" til sammensetningen .
4
Klikk på " Particle" snurre - pil ned i effekt kontrollpanelet og velg meteor sin form fra partikkel type som " mørkere & bleknet Sphere . "
5
Velg måten meteorer faller ved å klikke på" fysikk " snurre - pil ned og velge en animasjon type som " Jet Sideways "eller" Eksplosive . "
6
Juster retningen partiklene faller ved å klikke på " Producer" snurre - pil ned i effekt kontrollpanelet og justere innstillingene. For eksempel sette Position X til - 0,30 for meteorer som kommer inn med en liten vinkel fra venstre
7
Gjør tilpasning til andre innstillinger som ønsket som fødselsraten , lang levetid og . hastighet . Fødselen bestemmer hvor mange meteorer vil bli produsert , avgjør levetid hvor lenge meteorer vil vare og hastigheten bestemmer hastigheten på meteorer .
8
Test animasjonen ved å trykke på mellomromstasten og gjøre noen justeringer som trengs .