Adobe Flash gir verktøy for å hjelpe deg å lage websider animasjoner , inkludert en rekke gjenstander , som for eksempel bilder, videoer og knapper . Kanskje du ønsker å animere en knapp, for eksempel en Legg til i handlekurven knapp som viser en basketball blir dyppet i en basketballkurv når den klikkes. Flash gjør det mulig å manipulere et filmklipp som en knapp . Instruksjoner
en
Åpne Flash prosjektet. Trykk "Ctrl " og " F8 " for å opprette et nytt symbol . Skriv inn et navn for filmklipp , for eksempel " AddToCart . " Velg " Movie Clip" og klikk "OK".
2
Lag din animasjon i tidslinjen rammer. For eksempel plassere en basketballkurv i ramme en. Trykk på " F6 " i ramme 2 , og sette inn en basketball øverst til høyre på rammen . Trykk på " F6 " i ramme 20 og flytte basketball til toppen av bøylen . Trykk "Ctrl " og " F3 " for å åpne Egenskaper -panelet . Klikk frame 2 og sette Tween knappen til " Motion ". En linje er trukket på tidslinjen fra frame to å ramme 20 . Trykk på " Enter" for å vise animasjonen . Ballen beveger seg fra den første punkt på siden av rammen til slutt beliggenhet på toppen av bøylen .
3
Klikk i ramme en . Trykk " F9" og sett inn følgende ActionScript -kode:
stop ();
Gjenta dette trinnet i ramme 20 . Stoppen ( )-metoden fører til at knappen for å stoppe på det første bildet når den vises i prosjektet. Du vil skrive kode for å vise ramme 2 til 20 i neste trinn .
4
Klikk på den lille pilen i baren over scenen for å gå tilbake til hovedsiden for prosjektet . Finn filmklipp i Bibliotek-panelet og dra den inn stedet der du vil bruke den som en knapp. Skriv inn en identifikator for knappen i Instance Name feltet, for eksempel Trykk " F9 " for å åpne Actions panelet og legge til ActionScript for knappen handlinger basert på Instance Navn gitt " cart_btn . " : En
cart_btn . onRelease = function ( ) { this.gotoAndPlay ( 2 ) ;}
5
Type alle andre handlinger som må utføres for knappen klikk handling her også . Trykk "Ctrl " og " Enter" for å teste knappen .