WPF er en forkortelse for Windows Presentation Foundation . WPF skaper 3D- grafikk i Extensible Application Markup Language ( Xmal ) og C #-kode . WPF inneholder flere programmeringsgrensesnitt (API ) for å lage tredimensjonale animasjoner . Oppløsning
WPF bruker datapunkter for å lage en maske . 3D-grafikk i WPF kreve mange datapunkter for en jevn og klart bilde . For å unngå problemer som uskarpt animasjon i 3D modeller , " Foundations of WPF " sier " den beste metoden for programmering i 3D med WPF er å bruke en 3D- designer for å lage modeller og maskene og deretter importere dem til WPF . " Den importerte modellen kan skape en mer realistisk modell enn å snu 2D-bilder til 3D-animasjon. Hvis 2D-bilder brukes til å lage 3D- animasjon, bruke så mange 2D-bilder i det virkelige liv objektet som mulig. Disse bildene må tas fra forskjellige vinkler for å generere mer nøyaktige datapunkter .
2D Redigerer
ViewPort3D viser animasjon i 2D som brukere kan se det , men redigering 3D-modellen thorugh dette skaper problemer.
WPF bruker ViewPort3D klassen å presentere 3D-modeller i 2D vinduer. Problemer kan oppstå når bildet er manipulert . Kontroller modellnummeret fra flere synsvinkler for å sikre at enhver endring ser riktig ut i alle vinkler . Se 3D-animasjon på nettsiden for å se etter et innhold overflow problem når grafikken er større enn visningsvinduet. Reduser innhold overløp problemer ved å redusere størrelsen på animasjon eller eliminere overfylte tekst .
Kode Problemer
Importerer modeller også skaper prosessuelle kode som kan redigeres som ønsket. Ifølge " Foundations of WPF " , "det er best å unngå å redigere node og i stedet bare sette og sine barn inn i søknaden din. " Gjennomgå koden grundig for å minimere problemene . Ha kode anmeldelser med andre programmerere , slik at en annen person kan fange opp problemer . Teste koden grundig på alle muligens brukte operativsystemer og nettlesere for å avgjøre programvare inkompatibilitet problemer. Bruk backface fjerning for å øke hastigheten på visning behandling uten å ofre detalj. Imidlertid krever backface fjerning opprette to visninger av 3D- geometri som skal vises riktig når bakfra er sett direkte av brukeren.
Timers
Animasjon tidtakere kan skape problemer for seerne . tidsavbrudd i 3D-animasjon brukes til å endre animasjoner ved gitte intervaller . WPF skaper animasjoner i piksler. Separat animasjon styrer fra 3D- animasjon for å unngå problemer med kontroller som stoppet og replay -knappene . Lag egne animasjoner for 3D-animasjoner som kjører på forskjellige hastigheter for å unngå problemer med tidtakere . Sikre en jevn 3D-animasjon flyt ved å balansere timeren rate. En veldig kort 3D-animasjon kan føre til forsinkelser som datamaskinen forsøker å laste oppdateres animasjon utsikt. Svært lange timer intervaller på mindre enn en tiendedel av et sekund kan påvises av det menneskelige øyet . Bruker rapporterte problemer kan inkludere en jerky eller stanse opptreden i 3D-animasjon.
HWNDs
En HWND er en API eller håndtak (h ) for et vindu ( wnd ) . " Programmering WPF " sier " det første problemet er at HWNDs en tendens til å fylle sin egen bakgrunn , slik at du ikke kan se hva som er bak dem . " Den hwnd kaller et vindu for å inneholde animasjon, men er forhåndsprogrammert til å levere en bakgrunn med mindre WPF animasjonen koden angir ett av sine egne. En annen sak er at WPF elementer som ikke kan plasseres på toppen av HWND elementer . WPF animasjonen APIer må bytte HWND elementer eller integrere dem , ikke prøve å kle dem .