Flash, en ledende animasjon program , støtter flere måter å lage bevegelige animasjoner . En av de enkleste og mest vanlige metodene er å bruke en klassisk Tween . En tween er en Flash- funksjon som fyller rammene av animasjonen automatisk. For eksempel vil opprette en animasjon der et objekt beveger seg fra ett sted på scenen til en annen, er alt du trenger å gjøre er å lage de første og siste bildene av animasjon - Flash gjør resten. Instruksjoner
en
Åpne en eksisterende Flash FLA filmfil inneholder objektet du vil animere , eller starte en ny film ved å klikke på "File "-menyen og velge " New". Dette åpner dialogboksen Nytt dokument . Velg " ActionScript 3.0, " og klikk "OK".
2
Lag objektet du vil animere . Du kan bruke Flash tekst eller tegneverktøy for å lage objektet , eller du kan importere grafikk fil . Slik importerer du en grafisk fil , klikker du på "File "-menyen , velg " Import " og velg deretter " Importer til Stage " fra fly-out menyen .
3
Dra objektet til plasseringen på scenen der du vil at animasjonen skal begynne.
4
Høyreklikk på rammen i tidslinjen panel der du vil at animasjonen skal slutte, og deretter velge "Sett inn Nøkkelbildekontroll " fra pop -up menyen . For eksempel hvis du vil at animasjonen skal strekke seg over 50 bilder , plasserer keyframe i ramme 50 .
5
Velg den nye keyframe , og deretter dra objektet til det stedet på det stadiet der du vil at objektet å slutte å bevege seg .
6
Høyreklikk en av rammene mellom start- og sluttpunkt keyframes og velge "Create Classic Tween . "
7
Dra spillehodet , den lille røde boksen øverst i tidslinjen panel som viser den gjeldende rammen , over tidslinjen. Objektet beveger seg fra ett sted på scenen til en annen.