Den enkle tegne en pinne figur med penn og papir oversetter godt til dataskjermen , men når du bruker Adobe Flash CS5 kan du gjøre mye mer. I stedet for bare å la din stick- figur etableringen løgn stillestående på siden, kan du bruke Flash for å gjøre ham kommunisere med deg , erkjenner din tilstedeværelse , og få inn sine egne stick- figur eventyr. Flash tilbyr alternativer for animasjon som spenner fra det enkle til det komplekse . Instruksjoner
en
Start- Flash CS5 . Klikk på " Flash dokument" -lenken i midten av oppstartsskjermen.
2
Klikk på blyant verktøyet i midten av verktøy delen til venstre på scenen . Klikk deg inn på " Farger " , og velg en farge for pinnen figuren. Klikk på det lille drop- down boks under "Alternativer "-delen, og klikk " Rett ". Dette retter linjene dine for pinnen figuren.
3
Tegn pinne figur i midten av scenen. Du kan gi ham et rundt hode , hvelvet armer som en " V ", downturned ben som en opp-ned " V ", og en rett kropp .
4
Høyreklikk en ramme på tidslinjen til høyre for den aktuelle keyframen , i hvilken en . Du kan velge en ramme som 80 . Velg " Sett Nøkkelbildekontroll . " Ingenting endres på scenen eller pinne figur , men rammen får en solid prikk i det , og hele tidslinjen mellom de to nøkkelbilder er nå gråfarget.
5
Høyreklikk en ramme mellom to nøkkelrammer , det trenger ikke å være nøyaktig midt , slik som 40 . Velg "Sett inn Nøkkelbildekontroll . " En annen solid sirkel vises .
6
Klikk på viskelær -ikonet på verktøy delen og slette en av pinnen figur armer. Klikk på blyant verktøyet og trekke armen igjen, men i en annen stilling , for eksempel på et høyere vinkel. Gjør eventuelle andre endringer som vinkler i bena, som ønsket.
7
Klikk den lille vertikale rektangel i boksen til venstre for solid sirkel på tidslinjen. Åpne "Property Inspector " panel nederst på scenen . Klikk på " Tween "-menyen og velg " Motion. Den delen av tidslinjen nå er skyggelagt blå og har en pil . Gjenta " Tween " prosessen på den andre vertikal rektangel på tidslinjen , så er det to piler.
8
Dra tidslinjen indikatoren tilbake til keyframe en . Klikk på "Control "-menyen . Klikk på "Play ", og se på pinne figur bølge på deg , og hvis du endret bena , begynne å løpe. for å holde animasjon gå , klikk på " Loop Playback " alternativet på "Control "-menyen .