Lightwave er bransjestandard 3D dataanimasjon programvare sammenlignes med Maya eller 3D Studio Max . Programmet leveres med to hoveddeler: Modeler og Texturer /Animator . Mellom de to komponentene, er det mulig å lage noe fantasien kan komme opp med , men organiske gjenstander som et menneske eller en dinosaur er generelt vanskeligere enn uorganiske seg som en telefon eller hus . For å opprette en dinosaur modell i Lightwave , trenger du enten en god del tålmodighet , eller noen tidligere erfaringer med programmet. Du trenger
Referanse Images (topp, side , front og bak)
Vis flere instruksjoner
en
Åpen Lightwave Modeler og importere referanse bilder . Slik importerer du bilder , klikk på " D" for å åpne vinduet Alternativer-panelet . Klikk på " Background Tab "> " Bilde "> "Load bilde». Plassere bildene inn i riktig vindu (normalt front, side og topp er et bra sted å komme i gang ) .
2
Velg punktet verktøyet og begynne å tegne punkter langs omrisset av halsen og overkroppen. Sirkel hele veien rundt bildet . Når du er ferdig , velger punktene fire om gangen og lage polygoner for hvert sett ved å trykke på " P."
3
Velg polygoner . Klikk på toppen eller fra siden og trykk " E" til extrude . Forleng formen langs X -aksen fra senterlinjen i grunnriss slik at den dekker halvparten av referansebildet . For å sikre at dinosaur er symmetrisk , designe bare på venstre eller høyre side av bildet . Når modellen er ferdig, kan du speile bildet og slå det sammen slik at det er helhet. Fjern de innvendige polygoner på X = 0 .
4
Dra enkelte punkter til bedre form halsen , magen , ribbeina og så videre . Trykk på " Tab "-tasten for å bytte til se glattet modell som er nødvendig.
5
Velg polygoner der en etappe vil få kontakt med kroppen. Bruk Bevel verktøyet (trykk på "B" ) å forlenge beinet en del om gangen . Lag noen skråkanter på vei til kneet , forme modellen , og fortsette bevel prosessen ned til ankelen. Flytt punktene for å forme beinet .
6
Zoom inn på foten i siden vise og opprette det punkt for punkt på samme måte som du opprettet torso . Lag polygoner og extrude til bredden på en tå . Forme tå. Duplisere og re- størrelse som er nødvendig for hver tå , sammenslåing poeng som du går. Flette poeng på ankelen så den kobles til. Du må kanskje lage noen flere polygoner å kunne feste foten til beinet .
7
Gjenta trinn 5 og 6 for de andre ben og hale .
8
Lag hodet ved å bruke samme punkt for punkt prosessen du brukte for torso og foten. Bruk Ekstruder -verktøyet for å danne den generelle form og skråstilling for å danne øyne, nese og ører. Flette peker på halsen .
9
Velg hele modellen og trykk "Y " for å speile objektet . Slå sammen de punktene hvor det er motsatt og redning .