Blender er en åpen kildekode program som rommer 3D-modellering , animasjon , simuleringer og andre visuelle medier funksjoner . Programmet er en gratis nedlasting som fungerer med Linux , Mac og Windows-operativsystemer. Ved hjelp av Shape Keys , kan du slå av 3D- bilder til animerte scener , forberede leppe bevegelse for leppe synkronisering og legge til lydspor å produsere en leppe - synkroniserte Blender animasjon. Du trenger
Blender søknad 3D- grafikken for å animere
Vis flere instruksjoner
en
Åpen Blender og laste -grafikken for å bruke i lip- sync animasjon . Før du kan opprette en lip- sync animasjon , må du sette opp Shape Keys som svarer til de nødvendige fonemer for lip -sync lyd . Juster Blender skjermen slik at grafikken er presentert i front 3D vinduet , handlingen vinduet, din tidslinje vinduet og knappene vinduet .
2
Velg munnen delen av grafikken og posisjon munnen for en bestemt fonem . Velg "Shapes " fra " Editing" panel og legge til en Shape Key . Navn til nøkkelen etter fonem for at munn posisjon. Lagre Shape Key og gjenta denne prosessen for hvert fonem din lip sync lyd krever.
3
Legg lydfilen du ønsker å linke til den grafiske for en lip -sync animasjon. Lydfilen vil laste i Blender er Video Sequencer Window. Reposisjonere Video Sequencer vinduet hvis ønskelig.
4
Klikk på "Sound Block Buttons" i Scene -vinduet . Klikk på " Sync" og " Scrub » fra Audio Sequencer innstillinger.
5
Velg ditt grafikk og legger merke til Shape Keys du har gjort i Handling- vinduet. Klikk på pilen som peker nedover ved siden av ordet " slidere " i søksmålet vinduet og bruke musen til å justere glidebryterne for hver Shape Key å justere grafikken bevegelse til lydfil for riktig lip sync koordinering.