Maya , en 3 -D modellering og animasjon program som selges av Autodesk , er ofte brukt av animasjon fagfolk . Sin omfattende evne til å danne frittflytende animasjoner er en grunn til Maya har funnet sin vei inn i animasjon avdelinger på mange store filmselskapene . I tillegg til sin omfattende grensesnitt , har Maya sitt eget skriptspråk som heter Maya Embedded Language, som gjør at en animatør å hånd- kode en effekt og gir ultimate kontroll over hvordan en animasjon oppfører seg. Lansere Maya for første gang kan virke overveldende , men med noen tutorials og bøker , kan du lære det grunnleggende for å lage modeller, teksturer og animasjoner på egen hånd. Instruksjoner
en
Launch Maya . Klikk på " File" og " New " for å opprette et nytt prosjekt .
2
Klikk "Create ", " Polygon primitive " og " Cube " for å lage en enkel boks .
3
klikk på " window ", " Rendering Redaksjon " og " Hypershade " for å åpne teksturtilordning vinduet .
4
Dobbeltklikk på " Blinn " kule helt til venstre side av " Hypershade " vinduet for å åpne den i " Egenskaper " -vinduet .
5
Klikk på fargevelger i " vanlig materiale attributter »-panelet . Velg en farge for tekstur ditt .
6
Klikk på pilen på "2D Textures " ruten helt til venstre side av " Hypershade "-vinduet . Klikk " Som Projection ", og klikk deretter på en tekstur for å velge det .
7
Klikk på midtre museknapp på 2 -D tekstur du valgte i trinn 6 . Dra den traff kula du opprettet tidligere , velge "Standard" fra menyen som dukker opp .
8
Klikk på boksen du har gjort i trinn 2 i hovedvinduet , og høyreklikk på sfære i Hypershade vinduet. Velg " Tilordne materiale til markering" for å bruke tekstur til boksen.
9
Klikk på drop -down pilen rett under "File "-menyen øverst i venstre hjørne , og velg deretter " Rendering . " Klikk på " Render " -menyen øverst på skjermen etterfulgt av " Batch Render " for å gjengi boksen og vise teksturen .