The Adobe Flash CS5 animasjon programvaren lar deg kompilere bilder som hopp, trekk, blinker og endringer på skjermen. Selv om Flash ikke formidle superkrefter til sine brukere , gjør det gi en Green Lantern , Superman og Aquaman - stil evne til morph bilder i andre bilder uten behov for noen spesielle smykker eller en telefonkiosk å endre i. Doing morphs i Flash krever ved hjelp av en teknikk som kalles innsetting . Instruksjoner
en
Start- Flash CS5 . Klikk på " Flash dokument" -lenken i midten Opprett ny kolonne på startstreken skjermen .
2
Klikk på "File "-menyen . Velg " Import " og klikk "Importer til Stage " fra fly-out menyen . Bla til bildet for å starte morph og dobbeltklikk på den . Den vises på scenen og tidslinjen indikator keyframe vises som en solid prikk .
3
Dra tidslinjen indikatoren til keyframe hvor morph skulle ende , slik som keyframe 60 år.
4
Høyreklikk på keyframe og velg " Sett inn tom Nøkkelbildekontroll . " Bildet forsvinner fra scenen og at keyframe blir en hul sirkel prikk markør sin på tidslinjen.
5
Klikk på "File "-menyen . Velg " Import " og klikk "Importer til Stage " fra fly-out menyen . Bla til bildet for å avslutte morph - dette bør være et annet bilde enn den første - og dobbeltklikker på den . Den vises på scenen og tidslinjen indikatoren keyframe endringer i en solid prikk .
6
Klikk hul vertikal rektangel i keyframe direkte til venstre for den andre faste prikk. Hvis du brukte keyframe 60 for slutten av morph, er rektangelet i keyframe 59 .
7
Åpne "Property Inspector " panel hvis det ikke allerede er åpent i bunnen av skjermen . Klikk på " Tween "-knappen og velg " Motion ". Merk at tidslinjen blir skyggelagt med blått og har en pil som peker mellom de to morph nøkkelbilder.
8
Test morph ved å dra tidslinjen indikatoren tilbake til keyframe en . Klikk på " Control" -menyen øverst på skjermen , og klikk på "Play ".