Games for Xbox 360 og Windows - baserte håndholdte enheter er vanligvis programmert med XNA rammeverket . Mange spill animatører imidlertid opprette i Flash. Det er mulig å lage animasjoner i Flash og deretter konvertere og laste dem inn i XNA . Denne prosessen krever en solid kunnskap om ActionScript programmering i Flash, bildemanipulering i Photoshop og programmering i XNA . For de med alle tre , her er instruksjonene for grunnleggende konvertering. Du trenger
Flash programvare
Photoshop programvare
XNA programvare
Vis flere instruksjoner
en
Åpne din Flash-fil.
2
Åpne Handlinger vinduet og legge til følgende kode på ramme en: my_pb.indeterminate = true;
3
Sett inn en keyframe på ramme to og legge til følgende kode , der " x "er det totale antallet rammer i animasjonen : en
Var classesFrame : Number = " x ";
if ( _framesloaded < classesFrame ) {
trace ( dette . getBytesLoaded ( ) + " av " + this.getBytesTotal () + " bytes lastet ");
gotoAndPlay ( 1 ) ;
} else {
gotoAndStop ( classesFrame ) ;
}
4
Legg til en keyframe på den siste bildet i animasjonen og skriv inn følgende kode :
stop ();
5
Åpne rammene i Photoshop og justere dem .
6
Sett rammene åpenhet nøkkelen farge til en farge som ikke finnes i animasjonen .
7
Lagre rammene som sprite ark
8
Import sprite ark i XNA
9
Bruk følgende XNA kode for å animere sprite ark: . .
01 public void AnimateRight ( gameTime gametime )
02 {
03 if ( currentKBState ! = previousKBState )
04 {
05 currentFrame = 9;
06 }
07
08 timer + = ( float) gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds ;
09
< p > 10 if ( tidtaker> intervall)
11 {
12 currentFrame + +;
13
14 if ( currentFrame > 11 )
15 {
16 currentFrame = 8;
17 }
18 timer = 0f ;
19 }
20 }
10
Kjør animasjonen i XNA .