Adobe Flash tilbyr muligheten til å lage en rekke spilltyper , for eksempel målrettet, plattform og skyting. Å lage din egen " Sonic " karakter flash spillet er lett når det er brutt ned i skritt . Start ved først å lage tegnet og deretter spillet. Hvis du oppretter en plattform stil spillet , vil " Sonic " karakter må ha en rekke handlinger , som for eksempel løping, hopping og gåing. Spilldesignere lage ulike animasjoner av tegnet , og deretter lage et filmklipp som kalles en sprite. Sprites er samtalen i spillet gjennom AS3 kode . Instruksjoner
en
Bestem hva slags spill for å skape sammen med gjenstander som trengs . For eksempel tegnet lengst spill inkluderer en plattform. Gjøre plattformen bakgrunnen for spillet i Flash eller grafikk program . Plattformen skal være lengre enn spillets skjermen. For eksempel, dersom skjermen er 300 piksler, skal plattformen være rundt 900 piksler. Dette gir god plass for karakteren å rulle rundt .
2
Lag " Sonic " karakter i enten Flash eller din favoritt grafisk programvare . Bruke grunnleggende former , for eksempel en sirkel for hodet og sylindere for ben og armer . Inkluder detaljer, som pigger for hår og store spisse sko. Gå over figurene med en blyant eller pensel verktøy for å koble konturene som nakke til hodet. Slette alle grunnleggende form linjer som viser og deretter legge farge i den grafiske programmets fargealternativer . Importere tegnet inn i Flash og lage sprites som trengs for spillet.
3
Design startmenyen i Flash og legg Action Script -koden for linker til andre sider , slik som spillet instruksjoner og en koblingen for å starte spillet.
4
Legg koden til spillet , som gjør plattformen bla når karakteren kommer til kanten av skjermen sammen med koden for å ringe i ulike sprites . For eksempel kan pil opp-tasten ringe i en hoppende sprite og høyre piltast kunne ringe i en løpende sprite.
5
Legg action script kode for scoring , for eksempel poeng for å få et korrekt svar i en " Sonic " trivia spill eller finne skjulte skatter i et plattformspill.
6
Setup en side for å la spilleren vet når spillet er over og hva den endelige poengsummen er . Inkluderer opsjoner på hva de skal gjøre , for eksempel gå til et høyere nivå eller starte spillet over.