Animasjonen programvare Milkshape lar brukerne opprette og lage originale elementer og figurer for PC-spillet " Sims 2". Maskene som er opprettet med programvaren er den grunnleggende 3D- rammeverk for å lag hud og andre maler over. For å opprette en ny mesh , må du trekke andre maskene fra « Sims 2 » og importere dem til Milkshape . Instruksjoner
en
Åpne " Sims 2 " programvare. Gå til " Body Shop" programvare .
2
Velg og designe mesh klær som du vil opprette. Etter fullført, gi filen navnet en tittel som du kjenner og kan huske .
3
Klikk på "Min datamaskin " og deretter gå til harddisken din og klikk på " Program Files ". Klikk på " Maxis "-mappen og deretter " Sims 2". Gå til " Lagret Sims "-mappen og finne alle filene som er tittelen med klær du nettopp opprettet .
4
Kopier og lim inn disse filene i en ny mappe på skrivebordet .
5
Åpne Milkshape programvare og starte et nytt prosjekt . Klikk i boksen ved siden av " Vis Keyframer " for å fjerne det .
6
Klikk på " Grupper "-fanen og velg " All Smooth " alternativ, så er merket . Klikk på " leddene "-fanen og velg bort "Show Skeleton " alternativet .
7
Gå til " Fil" og " Import " og velg " Unimesh . " Velg filene du nettopp lagret og klikk " OK . " Du vil se mesh belastningen på skjermen. Høyreklikk i vinduet og velg " Show ledning -frame " for å være sikker på at er like synlig.
8
Velg de ulike områdene av mesh som du vil endre. For eksempel kan du klikke på midjen og bruke mesh poeng å trekke stoffet ut og justere karakteren.
9
Bruk "Camera "-verktøyet til å spinne rundt og vise forskjellige vinkler av mesh .
10
Gå til " Fil" og " Export" når etableringen er fullført. Lagre filene med et nytt navn og deretter importere dem inn i " Body Shop" for å se en forhåndsvisning .