Autodesk 3DS Max er et kraftig 3D-modellering og animasjon programvare, som gjør det mulig for kunstnere og designere til å effektivt lage visuell kunst. Brukes av spilldesignere , arkitekter , ingeniører og andre fagpersoner med et behov for å skape en visuell representasjon av sitt arbeid, har en rekke teknikker dukket opp for å skape de beste resultatene. Lage figurer
Start med å lage en vanlig kule formen ut av en kule form forvandlet til en redigerbar polygon. Velg alle ansiktene i kule og bruke auto - glatt å gjøre dem runde . På dette punktet , trenger du ikke en veldig fancy ser kule å skape gode effekter. Lag en flat linse og slå den inn i en redigerbar polygon. Lag en partikkelflommen kilde og sette opp animasjon ved hjelp av geometri gjengivelser . Holde antall partikler innebygd til fem . Når du har alle partikler i synsfeltet , øker hastigheten at kulen vil reise .
Matrix stil Effect
Når du har opprettet de grunnleggende formene av en kule , lage partikler. Begynn med å legge en partikkel gyte bak kula . Dette vil generere de vaklende form effekter som er sett i Matrix filmene . Figurene skal nå bli sett på som en serie objektiv, men de vil bli rotert på feil måte. Endre linsen rotasjon til -90 grader vil gjøre dem ser ut som de hengende etter formen , noe som gir en mer behagelig visuelt for brukeren. Dreietapp av linsen skal være på den bakre del av prosjektilet . Når løypene er ferdig bør du ha en Matrix -stil bullet effekt. Du kan fininnstille omfanget og retningen med viewport skala faktor.
Brann Effects
Brann har vært en av de vanskeligste tingene å nøyaktig representere i spill bruke 3DS Max . De tidligste spillene hadde to - dimensjonale sprites som representerte brann fordi skape den ekte varen i 3D ville ha overbelastet de fleste datamaskiner . Brann effekter kombinere flere lag som inkluderer viser en hvit base, etterfulgt av flere gjennomskinnelige baser , og en røyk base som det endelige laget .
Character animasjonseffekter
Autodesk 3DS Max gjør spilldesignere å animere figurer ved hjelp av enten Character Studio eller Character Animation Toolkit ( CAT ) . Innenfor hver av studioene , kan designere tilpasse figurene ned til deres fysikk eller hudfarge . Fordi, disse tegnene er kompatibel med et bredt spekter av motion capture- filformater , kan du nye kreasjoner flytte og samhandle med omgivelsene på noen måte du kan forestille deg.