Maya er en dataanimasjon programvare i tung bruk blant profesjonelle og amatører . Som de fleste programmer, har Maya et par mindre bugs eller sette konflikter som kan skape flimring i bildene dine. For å løse problemet, må du kanskje prøve en av flere ulike løsninger , avhengig av årsaken . Hvis den første løsningen ikke virker , prøver de andre å se om problemet er annerledes enn du kanskje har mistenkt . Instruksjoner
en
Åpne " Render Settings" pallen ved å klikke på "Window > Rendering Redaksjon > Render Settings". Klikk på " Bruk Multi - Pixel Filter" i innstillingene vinduet . Slå på " Geometry Anti -Aliasing overstyring "-funksjonen og sørge for at anti - aliasing nivået ligger mellom tre og fem . Denne løsningen vil bidra til å løse flicking problemer forårsaket av tynne flater .
2
Åpne " Set NURBS Tessellation " palett under " Render " Hvis du trenger å fikse flimring på grunn av tekstur innstillinger. Pass på at under " Beste gjetning basert på Screen Size" du ikke har "Mode U " eller " Mode V" alternativene som velges. Slå av " Bruk Min Screen "-alternativet. Hvis du arbeider med en bildefil tekstur og ikke en solid, endre filteret typen til " kvadratisk " og endre "Filter Offset" til den laveste kvaliteten du kan komme unna med samtidig opprettholde bildekvaliteten.
3
Klikk på "Windows > Rendering Redaksjon > Hypershade " hvis problemet er forårsaket av et bildes glød. Klikk på " Shaderglow " og deaktivere "Auto Exposure ". Endre " Glow " og " Halo " intensiteter som nødvendig for å kompensere for eksponering problemene skapt ved å slå av de automatiske innstillingene .