Maya er en 3D- modellering og animasjon suite som lar brukerne lage fulle tredimensjonale scener . For komplekse modeller og animasjoner , trenger Maya en stor mengde systemressurser. En bruker som kjører Maya på en datamaskin med flere prosessorkjerner kan finjustere programmet for å bruke et visst antall kjerner , enten for å gi den tilgang til alle tilgjengelige ressurser eller la kjerner tilgjengelig for andre oppgaver mens Maya kjører. Instruksjoner
en
Start- Maya og la den laste inn fullt . Trykk CTRL + ALT + DEL og klikk på Start Task Manager-alternativet . Fra kategorien Programmer velger Maya oppgave fra listen. Høyreklikk på oppgavelinjen og velg " Gå til prosess . "
2
Høyreklikk på den merkede prosessen, som er oppført som " maya.exe " eller noe lignende . Velg " Set Affinity " fra listen som vises. Fra affinitet liste , sjekk hvilke prosessorkjerner du ønsker Maya å kunne få tilgang til . Alle Maya oppgaver blir utført på , og delt mellom , de markerte kjerner. Som standard alle tilgjengelige kjerner er valgt.
3
Bytt tilbake til Maya . Velg " Rendering " i drop -down boks plassert på øvre venstre hjørne av Maya vinduet .
4
Åpne Render menyen ligger på menylinjen på toppen av Maya vinduet. Holder musen over Render Bruke alternativet og velg ønsket render fra listen. Bare den Mental Ray og Maya Programvare render motorene kan justere antall kjerner til å bruke.
5
Reopen Render menyen fra menylinjen . Klikk på firkanten til høyre i Batch Render alternativet. Hvis du bruker Maya programvare alternativet, får du valget mellom å velge det totale antallet prosessorer for render programmet skal forsøke å kjøre på . Hvis du bruker Mental Ray render -motoren , er muligheten for det totale antall gjengi tråder. Legg til to tråder for hver kjerne du ønsker å bruke .