Maya er et program for å lage digitale 3D- innhold som modeller , animasjon og visuelle effekter for bruk i spill, reklame, publisering og video . Arbeidet gjøres i Maya inkluderer å skape modeller som polygoner og underavdeling overflater . Andre funksjoner i Maya inkluderer karakter rigging , animasjon , dynamikk, væsker og andre simulerte effekter i tillegg til maling og maling effekter . Maya er produsert av Autodesk , som også gjør den populære AutoCAD og 3D Studio Max programvare. Scener kan lagres i flere forskjellige måter med Maya. Instruksjoner
en
Klikk på Fil-menyen .
2
Velg " Lagre Scene som" for å lagre scenen med nytt navn , som en ny fil . Velg " Save File" for å lagre filen med samme navn , overskrive den gamle filen .
3
Sjekk " inkrementell Lagre " boksen hvis du ønsker å lagre med samme navn, men beholde den opprinnelige filen . Med denne funksjonen på, vil en fil bli opprettet som vil holde den lagrede scenen. Når du klikker på "Lagre " i fremtiden , vil en ny kopi av scenen legges til filen , med en rekke betegner hvilken versjon av scenen er det . Dra glidebryteren opp eller ned ved siden av boksen for å begrense eller utvide standard antall inkrementelle redninger. Når dette tallet er nådd , den eldste filen vil bli slettet hver gang en ny versjon av filen er lagret .
4
angir filtypen til MayaBinary eller MayaASCII . Standard her er MayaBinary . Filtypen. Ma vil bli lagt til Maya ASCII filnavn og . Mb til Maya Binary filnavn.