Når lage 3D-modeller i Autodesk Maya , kan du ofte støter på ulike situasjoner der du må bli med hjørnene på et mesh. Delta i hjørnene kan hjelpe deg å fikse hull i en modell , sette sammen separate deler av en maske, og det kan hjelpe deg å redusere antall polygoner med krymping ansikter. Hvis du er en ny Maya bruker, en av de mest fordelaktige kommandoer du kan lære er hvordan å bli med hjørnene på 3D-modeller. Du trenger
Maya 3D- modell
Vis flere instruksjoner
en
Åpne mesh du ønsker å endre i Maya. Gå til " skyggelegging" og velg " Smooth Shade All" fra menyen. Hold markøren over solid mesh og hold nede høyre museknapp . Velg " Vertex " fra pop -up menyen for å gå inn i " Vertex Mode . " Hjørnene vil vises på din modell i form av små lilla noder.
2
Klikk på " Select "-verktøyet knappen og finn noen hjørner på din maske som du ønsker å delta sammen . Bruk venstre museknapp og klikker på en toppunktet. Mens du holder nede " Shift" -tasten, velg de omkringliggende punktene du ønsker å fusjonere med det første .
3
Slipp " Shift "-tasten. Gå til " Edit Mesh "-menyen og velg "Slå sammen ". Hjørnene vil delta sammen til ett toppunkt . Plasser den nye toppunktet med " Flytt"-verktøyet . Gjenta prosessen for hvert sett av noder du ønsker å kombinere .