For å gjøre et stemmeopptak matche en animasjon du må engasjere seg i en praksis kjent som leppe synkronisering . Leppe synkronisering krever å gjøre flere munn konfigurasjoner som representerer ulike bokstaver eller lyd som er talt . Så disse " munn " er matchet opp til animasjon , slik at ord se ut som om de ble uttalt . Leppe synkronisering er en svært delikat prosess og må gjøres ett skritt av gangen , er det få snarveier i prosessen . Du trenger
animasjon programvare som Flash eller Toon Boom Animate
Vis flere instruksjoner
en
Åpne din animasjon programvare . Laste nyeste prosjekt . Hvis du ikke allerede har gjort det , tegne en person uten en munn .
2
Load din innspilt lydfil inn i programmet . For å gjøre dette gå til "File" på din topp -menyen og velg " Import File" eller " Import " fra alternativene.
3
Lag 10 munn -modeller. En helt åpen munn vil bli brukt for bokstavene " A " og " I. " Et halv -åpen munn med tungen ned vil bli brukt for " E." En rund munnen brukes for " U. " Et rundt munnen med tenner kan benyttes for " O." En munn med bare tennene viser brukes for "C ", "D ", "G ", "K ", "N ", "R ", " S ", "Y ", " Z. " En munn med den øvre leppe hevet brukes for "F ", " V." En åpen munn med fjæren mot toppen blir brukt til "L " og "th " lyder . En nær munningen er brukt for "M ", " B ", " P." En liten åpen munn brukes for " W ", " Q " og en fullt trukket munnen brukes til alt annet.
4
Match lydene til munnen konfigurasjoner . Sett inn en ny keyframe i animasjonen for hver nye bokstav og kopiere en av munn -modeller.
5
Spill av lyd for å se om det linjer opp . Sakte skifte dine keyframes ett bilde om gangen til lyder i kø for å endre munn. Sørg for å sette inn en lukket munn når karakteren ikke snakker.