med en klumpete grensesnitt inkludert flere lag paletter og faner, en lang tidslinje , spesialitet scripting -kode og menylinjer , får rundt Adobe Flash-animasjon programvare tar litt tid å bli vant til. For animatører interessert i å få i gang raskt , Flash maler gi deg et utgangs punkt for animasjonen kreativitet ved å fjerne det meste av oppsettet arbeid. Når du bruker en mal, tilpasse den til å passe dine behov med noen redigering tweaks. Instruksjoner
en
Åpen Flash. Klikk på "Open" -lenken under " Åpne et nylig Element ", bla til malen og dobbeltklikk det . Eller, hvis malen ble nylig brukt , klikker du koblingen i listen under " Åpne en siste element. " Malen åpnes med tidslinje som strekker seg over toppen og det første bildet innhold , om noen , på scenen .
2
Gjennomgå "Property "-kategorien , også kalt "Property Inspector ", på nederst på skjermen . Endre malen bakgrunnsfarge ved å klikke på "Bakgrunn" farge torget. Velg en ny farge ved å klikke på en farget boks. Gjør endringer i bildefrekvens ved å skrive inn et nytt nummer i " fps " (frames per sekund) boks . Endre størrelsen på filen - oppmerksom på at denne endringen påvirker malen , ikke scenen - ved å klikke på "Size "-knappen og inn i en ny "Bredde" og " Høyde ". Endringer i bakgrunnen og bildefrekvens kan også gjøres alle sammen ved å klikke på "Size "-knappen .
3
Klikk en tekstboks på scenen eller bla gjennom tidslinjen og klikk på en ramme med en tekstboks i det. Klikk markøren inn i tekstboksen , merker du teksten og skriv direkte over det , som for eksempel oppdatering en " 2010 " copyright til " 2011 ".
4
Fjerne et bilde fra en mal ved å rulle til det på tidslinjen , klikke én gang på bildet og trykke på " Delete"-tasten på tastaturet. Merk at hvis bildet er det eneste innholdet i denne keyframe , vil keyframe vise en tom sirkel på tidslinjen.
5
Endre rekkefølgen på lagene i malen ved å klikke på ett lag , og dra den opp eller ned på listen i tidslinjen. Hopp over dette trinnet hvis hele malen har bare ett lag.
6
Legg til et bilde i malen , for eksempel en logo , ved å høyreklikke et sted på tidslinjen og velge " Sett inn tom Nøkkelbildekontroll . " Hvis du ikke setter keyframe , vil bildet bli satt inn på hva ramme du er nå . Klikk på "File "-menyen og velg " Import ", deretter " Importer til Stage. " Bla til bildet og dobbeltklikk på den , og dra den på plass på scenen .
7
Klikk på "File "-menyen og velg " Lagre som". Skriv inn et nytt navn for Flash-filen slik at du beholder den opprinnelige malen og ikke overskriver den. Klikk på " Lagre"-knappen .