Autodesk Maya er en 3D datagrafikk program eid og utviklet av Autodesk Inc., et selskap som fokuserer på 3D-design programvare som brukes i filmproduksjon , tv, animasjon , arkitektur , engineering og produksjon . Maya programvare er mye brukt i å lage visuelle effekter , simulering, 3D modellering , animasjon , rendering, matchmoving og sammensetting . Hvert aspekt av å produsere 3D datagrafikk krever tekniske tiltak . Når du lager et 3D-objekt eller karakter trekk, krever prosessen en 3D-modell klar for animasjon . Du trenger 3D- modell
Computer
Autodesk Maya programvare
Vis flere instruksjoner
en
Åpne 3D-modellen i Maya og sette prosjektet fil . Klikk på "File ", " Prosjekt " og " Set ... " Dette setter hovedprosjektet mappen og laster filene og teksturer som brukes for din rigget karakter. Bla rigget karakter viktigste mappen og klikk " OK . " Din rigget karakter er et skjelett figur som fungerer som 3D-modellen . Dette bør være avsluttet før du kan begynne å animere fordi rigget karakter er de en Maya vil flytte eller animere.
2
Klikk på "File " og " Åpen Scene " for å åpne opp en scene som inneholder tegnet . Dette vil vise rigget karakter du har gjort i ditt arbeid grensesnitt.
3
Bruk " Roter ", " Scale " og " Move " verktøy som finnes i arbeidet grensesnittet, slik at din rigget karakter til å bevege seg . Å gjøre dette krever at du bruker de små sirkler på rigget karakter som de kontrollerer bein og ledd i modellen , slik at du kan flytte bestemte deler av sin kropp eller hele kroppen , avhengig av dine mer spesifikke krav . Som et utgangspunkt , må du opprette din karakters første posere på "Frame en " av "Time Slider ". For å gjøre dette , sluttføre positur bruke " Roter, " Scale "og" Move " og sette markøren på " Time Slider "som ligger under ditt arbeid grensesnittet på " Frame en . "
4
Highlight navnet på din modell som sett på venstre vertikale vinduet sett på arbeidet ditt grensesnitt. Klikk på " Animate " på toppmenyen og velg "Set Key . " Dette låser din karakters første posere for scenen .
5
Bruk " Roter ", " Scale " og " Move " verktøy for ytterligere å bevege figuren din og opprette en annen positur og gå til "Time Slider" og sett den til en annen ramme . for eksempel kan du gå til "Frame 50 ". Merk navnet på din karakter på vinduet til venstre på arbeidet ditt grensesnitt, klikk deretter " Set Key "under" Animate "-menyen , som ligger på toppen av skjermen. Dette gjør karakteren din for å fullføre bevegelsen du har gjort med start fra ramme 1 til ramme 50 .
6
Fortsett å bruke ulike verktøy til å endre bevegelser og positurer av modellen . Bruk "Time Slider " for å angi nøkkelbilder. for hver keyframe , du gjør en bestemt positur. Når dra "Time Slider " fra "Frame 1" til en annen ramme nummer, vil du se progresjon av bevegelsene du har gjort basert på nøkkelbilder du angir for karakteren .