Flash tillater utviklere å lage engasjerende multimedia innhold ved å kombinere ulike medietyper . Innenfor en Flash-film, derfor kan du importere eksterne medier, inkludert andre SWF filmer . Du kan benytte deg av denne funksjonen ved hjelp av ActionScript koden , utført på tiden din Flash filmen er sett , med de ekstra SWF-filer bare lese -in . Du kan importere en ekstern SWF film på samme måte som du ville importere andre ressurser for eksempel bilder og lydfiler , men dette hindrer alle de opprinnelige SWF innhold blir importert. Av denne grunn er det vanligvis nødvendig å bruke ActionScript metoden. Instruksjoner
en
Åpne Flash authoring miljøet . Opprette et nytt dokument i Flash ved å velge "File ", " New " fra menyen . Lagre Flash-fil ved å velge "File ", "Lagre som " inn et passende navn , velge " . Fla " fra rullegardinmenyen og klikke " Lagre". Lag et nytt lag i Flash-dokument ved å velge "Sett inn ", " Timeline ", " Layer ". Din nye laget vil vises som " Layer 2". Gi det ved å dobbeltklikke på navnet og skrive inn et navn, for eksempel "handlinger " eller " kode " for å indikere at det er der din viktigste koden vil bli lagret.
2
Åpne Actions -panelet for ditt nye lag. Med det nye laget valgt i tidslinjen , velg " Window ", "Handlinger " og prosedyrepanelet skal vises . Det hvite feltet i midten er der ActionScript koden vil gå . Klikk på denne hvite området og skriv inn følgende kode :
//oppretter en forekomst av Loader klasse
Var swfLoader : Loader = new Loader ();
//legge til at hjullasteren filmen
addChild ( swfLoader ) ;
loader -klassen kan du laste eksterne midler inn i dine Flash-filmer , inkludert andre SWF-filer . Ved å opprette en forekomst av Loader klassen , er filmen i stand til å få tilgang til sin import funksjonalitet.
3
Finn ut plasseringen av SWF-filen du ønsker å laste. For å fortelle Loader klassen hva du skal laste, må du finne ut plasseringen av SWF-fil , i forhold til Flash-filen du arbeider på . Følgende eksempel koden fungerer der filen er lagret som " externalmovie.swf " og lagres i samme katalog som Flash-filen du utvikler : en
//lagre plasseringen i en variabel
< p > var swfFile : String = " externalmovie.swf ";
//oppretter en forespørsel objekt for plasseringen
Var swfLocation : URLRequest = new URLRequest ( swfFile ) ;
< p > De URLRequest objektmodeller en forespørsel for noen ressurs blir lastet over et nettverk , som er hva du gjør når du importerer en ekstern fil til Flash under kjøring .
4
laste eksterne SWF -fil . Legg til følgende kode , passerer SWF URL informasjon til Loader klassen å importere det : en
//kaller lasten metode med den gitte URL
swfLoader.load ( swfLocation ) ;
p Dette er linjen som utfører selve belastningen av SWF-fil inn i filmen din . Når du har lagt til denne linjen , kan du lagre og eksportere filmen til å teste den. Velg "Control ", " Test Movie " og din Flash movie vil utføre .
5
Last opp dine Flash-filer til en webserver . Hvis du bruker din film på en webside , er det alltid lurt å teste den grundig på nettet , i stedet for bare å teste det lokalt. Noen ganger , spesielt der eksterne ressurser blir importert , oppfører Flash-innhold annerledes når den er på nettet . Bla til plasseringen av Flash arbeid i en nettleser og test for å se at den fungerer riktig, lasting og vise ekstra SWF i den.