? Knapper er en integrert del av mange Flash-presentasjoner . The Flash CS3 -grensesnittet gjør det mulig å lage ulike typer symboler, inkludert knapper . Din knappen kan bestå av enkel tekst eller en sammensatt animasjon. Når du oppretter knappen symbol, genererer Flash automatisk opp , over , ned og traff hendelser . Du kan tilpasse handlingene som oppstår for hver av disse hendelsene . Instruksjoner
en
Launch Flash og opprette et nytt dokument . Klikk på " File " og " New " eller trykk "Ctrl " og " N. " Klikk "OK". Eller åpne et eksisterende dokument . Bruk følgende eksempel for å lage en blå oval knapp .
2
Klikk hjørnet av "Fyll farge" -knappen på "Verktøy "-panelet , og velg en blå farge .
3
Klikk på " Oval "-verktøyet og tegne figuren på scenen . Mens formen fortsatt er valgt , trykker "F8" eller trekke ned Endre menyen til " Konverter til symbolet" og velg " Button" alternativ fra at nedtrekksmenyen . Klikk "OK".
4
Dobbeltklikk på knappen. I tidslinjen , inneholder " Up " event den ovale , mens de andre er tomme . Venstre i denne tilstanden , vil ikke knappen endres når presset eller svevde over .
5
Klikk på "Over" ramme og trykk " F6 " for å legge en keyframe . Keyframes er spesielle rammer i Flash som gjør det mulig å starte en ny handling . Klikk på oval for å velge den, og velg en gul farge fra "Fyll farge" boksen i "Properties "-panelet . Trykk "Ctrl " og " F3 " hvis det er nødvendig for å vise panelet .
6
Trykk " Ctrl" og " Enter" for å teste filmen. Når du holder musen over knappen , endres den til gul og går tilbake til blå når du beveger musen bort .