Flash skaper dataanimasjon for nettsteder og andre interaktive medier ved hjelp av en bestemt type programvare. Flash revolusjonert Internett ved å slå " statiske " nettsteder i " dynamiske " steder hvor besøkende integrere seg inn i nettstedets miljø. Nettsteder og mobile enheter bruker Flash for spill, filmer og reklame . Macromedia var den første programvareselskap som skapte Flash-format - før Adobe kjøpte det - men andre programmer som fine og som krever mindre tekniske ferdigheter , også tillate brukere å lage Flash- media. En grunnleggende Flash-animasjon er den sprettende ball . Du trenger
Macromedia Adobe Flash programvare
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Flash-programvare . Klikk på "File ", " New ", " Flash File Action Script 2.0 " for å lage scenen eller området der animasjon foregår . Scenen er egentlig en blank , hvit firkant . Dette er hvor du vil skape en sprettende ball animasjon.
2
Velg "Circle " verktøy fra verktøylinjen som ligger til venstre for scenen . Klikk og dra deretter sirkelverktøyet på scenen for å opprette din ball . Gjør det uansett størrelse du ønsker .
3
Bruk " Paint Bucket " verktøyet for å skape en 3D-effekt for ballen din. For å gjøre dette , klikk på "Valg "-verktøyet og velg fill av sirkelen ved å klikke i sirkelen. " Åpne " fargen panelet og i "Type " drop -down menyen, velg " Radial . "
4
Klikk i "Color Picker " boksen i " Color Panel " for å velge en farge . Stigningen bar under fargevelgeren boksen viser fargene som brukes for graderingen effekt. Når du har valgt de graderte farger, klikker du på sirkelen med " Selection "-verktøyet for å velge den.
5
Velg " Paint Bucket " verktøyet og klikk i øvre høyre hjørne av valgte sirkel å fylle det med graderingen. Punktet der du klikker med maling bøtte verktøyet blir lyspunkt i gradient og gradvis falming farger vikle rundt resten av sirkelen , skape 3D-effekten .
6
Klikk på markeringsverktøyet og " Velg" den nylig farget ball . Gå til " Timeline " plassert over scenen . Tidslinjen er der du "mellom" din animasjon. " Tween " kommer fra "mellom " i dataanimasjon og representerer mellomrommet mellom to posisjoner av et objekt .
7
Høyreklikk på "Frame 1" i tidslinjen for å sette inn en " Nøkkelbildekontroll " på det tidspunktet. Keyframes er retning markører for objektene i en animasjon . "Name " rammen "Start". Dette er utgangspunktet for animasjonen .
8
" Sett " en annen keyframe på "Frame 25 ". Klikk på ballen og dra det til det stedet på det stadiet der du vil den skal gå neste . Høyreklikk igjen på "Frame 1 " og velg "Opprett Classic Tween . " Navn denne rammen " Middle ".
9
Gå til " 50 Frame , " sette inn en " Nøkkelbildekontroll " og gi den navnet " End ". Dra ballen til det stedet på det stadiet der du ønsker å avslutte animasjon. Skape " Classic Tween " igjen .
10
Velg " Controller" fra verktøylinjen menyen . Klikk "Play Movie " for å se animasjonen . På dette punktet , justere animasjonen ved å flytte ballen til forskjellige steder på hver keyframe . Når du er fornøyd med animasjonen , velg "Control ", " Test Movie " og deretter lagre animasjonen .