Rhino 3D og Maya er ulike datamaskin grafisk /animasjon programmer , og hver har ulike styrker og svakheter . Enten du skal oppgradere programvaren eller bare ønsker å bruke Rhino designbevisste funksjoner og Maya rendering , kan du trenger å overføre filer fra den ene til den andre . Det er flere kompliserte metoder for å gjøre dette , men med nyere versjoner nøkkelen til å gjøre det rett og slett er den iges filtype . Instruksjoner
en
Åpne objektet du ønsker å eksportere til Rhino 3D. Velg " Lagre som ", og i dialogboksen som vises , velger å lagre som en IGES ( . IGS ) filtype .
2
Lukk Rhino 3D og åpne opp Maya. Lag et nytt prosjekt . Aktiver IGES plug -in ved å gå til Meny > Vindu> Innstillinger /Preferences > Plug -in Manager og gjør det mulig for to " Iges.mll " boksene .
3
Velg meny > Fil > Åpne, og velg IGES filen du lagret fra Rhino . Hvis det importerte objektet ser ut til å være litt av et rot , åpner Outliner og velge og slette de forskjellige geometri noder, med unntak for grupper .