En wireframe bildet er " blåkopi " av en 3 -D objekt. Noen prosjekter krever en render av bare- bones bilde uten overflater eller teksturer. I slike tilfeller er det noen forskjellige måter å gjengi wireframe bilder, inkludert UV- snapshots og en prosess som inkorporerer Maya Vector . Men uten tvil den flotteste prosessen bruker en delvis skyggelagt bilde i kombinasjon med wireframe å produsere en fin, estetiske bildet . Denne metoden reduserer også eventuelle misforståelser når man ser på det endelige bildet , som wireframe foran objektet ikke er blandet med wireframe i ryggen . Instruksjoner
en
Bruk plug- ins manager for å aktivere Mental Ray . Du trenger denne plug -in for å få det ønskede bildet . Filen er merket Mayatomr.dll i programmet katalogen.
2
Legg objektet du vil gjengi . Den type objekt er irrelevant , som alt gjort i Maya har noen form for wireframe struktur . Lag et nytt materiale og navngi skyggelegging gruppen .
3
Åpne opp nye skyggelegging gruppen og gå til Mental Ray og " Contours "-kategorien . Velg " Enable Contour Rendering " og velg den fargen du vil at wireframe å være. Sett bredden på ca 0,5 . Du kan endre denne bredden hvis du vil, og det vil endre bredden på wireframe linjer . Påfør materialet til objektet du lastet.
4
Åpne opp " Render Settings" og velg " Render bruke Mental Ray ". Igjen må du gå inn i " Contours "-fanen og velg " Aktiver Contour Rendering . " Åpne " Tegn etter eiendom Difference "-fanen og velg " Around Alle Poly Faces " fra alternativene .
5
gjengi bildet.