Bygge en tredimensjonal modell av et pinnedyr kan variere i vanskelighetsgrad avhengig av bruksområdet den er utviklet for . I datagenererte filmer eller videospill , er det en konstant balansegang mellom modellens kompleksitet og rendering ressurser tilgjengelig til kunstneren . Gjør pinnedyr krever at den faktiske byggingen av skjelettet og ledd , modellering av kroppen og teksturering huden av pinnedyr . Du trenger
Modeling programvare
Computer
Tape
Praying Mantis referanse bilder
Skisse pad
Blyant
Eraser
Art direction guide
Vis flere instruksjoner
en
Tape opp referanse bilder av bønn mantises rundt arbeidsområdet. Du må ha bilder fra så mange vinkler som mulig, slik at du kan visualisere modellen i tankene dine . Skissere mantis modell idé .
2
Start et nytt prosjekt fil i din animasjon programvare . Konstruer skjelettet av pinnedyr først, slik at det er noe for polygoner å feste til . Bruk splines ( en linje som er en grafisk representasjon av en formel som gjør at du kan endre formen med musen eller gjennom matematikk) for hvert lem og kroppsdel, med felles noder der splines kontakt med hverandre . Skjelettet må være funksjonelle , ikke realistisk , så hvis kroppen ikke trenger å bøye i programmet, så ikke sette i leddene .
3
Velg en oval fra børsten din paletten og sted en over hver kurve. Du trenger ikke å gjøre dem eksakt nå, bare sørg for at hver spline har et polygon tildelt. Når hele skjelettet har vært " fyldig ", begynne å trekke i ovaler i riktig størrelse. Klikk og dra med musen , og slipper når den ovale er omtrent den størrelsen du trenger.
4
Klikk på "Endre Polygon /Shape "-verktøyet og deretter velge en av ovaler. Trekk toppunktene å forvrenge huden av modellen til den ligner en kneler . For de enkelte toppene og antenner , gjøre en tilpasset polygonet og feste den til overflaten av modellens hud .
5
Dra huden tekstur over på kroppen av pinnedyr . Du må gjenta denne prosessen på hver oval. Dersom modellen skal være animert, flytte hver lem og endre felles utvalg for å begrense lemmene til sine naturlige utvidelser . Importere modellen inn i programmet at det kommer til å bli kjørt i. Kjør programmet og se etter eventuelle glitches i modellen . Juster modell som nødvendig for å fjerne eventuelle feil .