Macromedia Flash lar deg lage interaktive multimedia -filer for bruk i en rekke sammenhenger for både desktop og web. Komme i gang med Macromedia Flash authoring kan virke som en skremmende prospektet, men grensesnittet er lett å jobbe med etter bare en liten mengde bruk. I første omgang innebærer Flash utvikling lære hvordan grensesnittet fungerer , og hva de grunnleggende komponentene i en Flash-fil er. Filer
Når du utvikler filer i Macromedia Flash authoring miljø, vil filene lagres med " . Fla " forlengelse . Disse filene kan åpnes bare i utviklingsmiljøet , de inneholder media , kode og andre elementer som spesifiserer hva som vil skje når den endelige eksporterte filmen er sett . Når du kompilerer og eksportere Flash arbeid , genererer du . Swf filer . Dette er de filene du kan distribuere over Internett ( og tilgang via en nettleser ) eller på en hvilken som helst datamaskin med Flash Player installert.
Symboler
Når du oppretter en Flash-fil , kan det omfatte importerte media ressurser og interaktive kontroller. Flash optimaliserer disse ressursene og gir deg kontroll over egen oppførsel ved hjelp av symboler . Å skape et symbol , velger du et element, trykker " F8 " for å konvertere den , og velg et symbol type. Grafiske symboler er bilder og kan ha sine fargeegenskaper endret . Filmklipp har sin egen tidslinje, kan spille i en . Swf og kan styres med ActionScript . Knapper kan også styres ved hjelp av kode og har sitt utseende diktert for ulike brukergrupper interaksjoner .
Code
Du kan lage Flash-filmer uten koding , men i de fleste tilfeller ActionScript-kode er involvert. ActionScript koden kan bli inkludert i en Flash-fil selv eller i ytre " . Som" filer. ActionScript koden kan brukes til å diktere hva som skjer når brukeren samhandler med filmklipp og knapper , samt hva som skjer på bestemte punkter under avspilling . ActionScript koden kan også ringe og samhandle med XML ressurser , PHP-skript og HTML-sider på Internett steder .
Timeline
Timeline er nøkkelen til Flash-animasjon . Hver Flash-filen har sin egen tidslinje, som kan sees på tvers av toppen av vinduet . Filmklipp også har sine egne interne tidslinjer . Tidslinjen har lag som du kan inkludere elementer som symboler i sceneområdet av Flash dokumentet . Det som er på scenen på en bestemt tidslinje rammen er hva brukeren vil se på det punktet under avspilling . Du kan bruke Flash " Tweens " å animere sekvenser langs tidslinjen .
Library
Biblioteket er der en Flash -dokument holder dine ressurser . Disse ressursene kan omfatte importerte mediefiler som lyd, bilder og video. Biblioteket inneholder også noen symboler du har opprettet. Når du importerer en mediefil til Flash-dokument , vil en kopi av den lagres i biblioteket. Bibliotek-panelet er normalt synlig til høyre i vinduet , eller kan åpnes ved hjelp "Window ", " Library".