" text - feltet . Bruk etterfølgende tall i navn , med følgende syntaks : en img1_mc
Name det andre klippet " img2_mc " og så videre . Plasser bildene i sin første bestilling på scenen , starter med " img1_mc " på en X posisjonen til null hvis du skriver " 0 " i " X " text- feltet på Properties panelet . Plasser bildene i rekkefølge , hver med en avstand på ti piksler mellom dem . For eksempel hvis " img1_mc " er 100 piksler bred og er på X posisjon null , place " img2_mc " på X posisjon 110 .
3
Enter ActionScript koden innenfor din Flash movie. Lag et nytt lag for koden ved å trykke på " Insert Layer "-knappen på tidslinjen nær toppen av vinduet . Med det nye laget valgt, åpne Actions panelet ved å trykke "F9 ". Skriv inn følgende kode , endring av det å passe antall bilder Filmklipp du har : en
Var img_array : Array = new Array ( img1_mc , img2_mc , img3_mc ) ;
Var totalWidth : Number = 0 ;
Var teller: . Antall ;
for ( teller = 0; granulocytter < img_array.length ; teller + + )
totalWidth + = img_array [teller ] _width 10 ;
Denne koden holder en referanse til navnene på bilde klipp i filmen og beregner deres totale bredde.
4
Legg til kode for å bla i bildene. Etter den eksisterende koden , sett inn følgende : en
_root.onEnterFrame = function ()
{var jeg : Antall ;
for (i = 0 ; i < img_array . lengde; i + + )
{ if ( ( img_array [ i] _x + img_array [ i] _width . . ) < 0 )
img_array [ i] _x + = totalWidth - 10; .
annet img_array [ i] _x - = 10; . } }
Denne koden flytter bildene til venstre hver gang filmen går inn i en ny ramme . Når et bilde har forsvunnet av scenen , er det flyttet til helt til høyre enden av køen .
5
Lagre Flash-fil ved å velge " File", " Lagre som". Velg en fil - navn og plassering, og lagre filen. Eksportere filmen ved å trykke " Ctrl" + " Enter" eller velge "Control ", " Test Movie ". Du bør se bildene rulle til venstre . Hvis du vil at bildene skal rulle vertikalt , ordne dem vertikalt , endre "x " til " y" i koden din , og endre "width " til " høyde ".