Autodesk er et selskap som bygger programvare for 3D-design , engineering, og animasjon. Enten du arbeider med 3ds Max eller Maya for dine prosjekter , gir Autodesk kraftige verktøy for å hjelpe deg å fortelle din historie. Når du oppretter tegn i 3D , uavhengig av hvilken programvare plattform du bruker , tar det praksis for å bli kjent med navigasjon og kommandoene. Når du har mestret å lage tegn i Autodesk , kan du gå videre til mer vanskelige prosjekter som hele miljøer og filmer . Instruksjoner
en
Start- modellering tegnet med en polygon mesh kube for foten . Endre polygon egenskapene til en gjennomsiktig mesh for å følge referansen tilsvarende.
2
Extrude står vertikalt for å forme kalv , kne , og deretter låret . Legg edge loops hele polygon mesh av benet . Legg en kant løkke der kneet skulle være, slik at karakter vil bevege seg ordentlig hvis du bestemmer deg for å animere det .
3
Bruk forskjellige polygon mesh kuber som overkroppen og armene , og legger edge loops som du extrude . Legg en kant løkke ved albuen , der armen ville bøye . Kombiner armen og benet med overkroppen når du er ferdig . Ekstruder et ansikt på toppen av torso å foreta halsen.
4.
Model hodet separat fra legemet . Start med et rektangel polygon å lage formen av øyet, og deretter ekstrudere de ytre kanter for å skape en nese og munn . For å opprette øret , bruke et rektangel polygon mesh og kontinuerlig extrude høyre kant av rektangelet å forme ørets helix . Extrude indre kanten av helix å lage Concha og tragus å fullføre øret . Kombiner hodet polygon mesh til halsen.
5
Lag håret ved tilsetning av pels på toppen av hodebunnen , justere egenskapene for pels for å endre lengden og farge.
6
begrensning tegnet modell ved å bevege kanten sløyfer slik at de er like langt fra hverandre . Lage modeller av ekstra tilbehør for karakteren om nødvendig. Finn bilder av teksturer som stoff eller hud og bruke dem til polygonet mesh .