Maya er en tredimensjonal tegning programvare som brukes i å lage dataspill og filmer . Å gjøre en Halo karakter i Maya krever at du først bestemmer deg på tegnet du vil opprette. Vil du gjøre en Spartan , en av Covenant løp eller en Flood karakter ? Hver krever en annen skjelett og skinning . Dette trinnvis prosess vil hjelpe deg i å utvikle din karakter . Du trenger
Maya programvare
Halo skjermbilder
Papir
Pencil
Vis flere Instruksjoner
Hvordan lage Halo Character Creations for Maya
1
Sketch ut ideer til Halo tegnet på papir først. Bruk referanse bilder for å få en følelse for design språket i de ulike løpene. Menneskeheten lener seg mot kantete rustning og taktile fatigues . The Covenant Empire benytter kantete rustning og vil trolig bruke et minimum av klær under rustningen . Flommen har store byller og tentakler som kommer ut av ulike områder.
2
Dobbeltklikk på Maya -ikonet . Hvis du ikke har satt opp Maya til å automatisk starte et nytt prosjekt , gå til "File " og klikk på " New Project" . Finn " Polygon "-knappen på verktøylinjen og velg en grunnleggende rektangel .
3
Shape polygonet . Klikk og dra på hjørnene for å forme polygon i grove lemmer. Fortsett å lage polygoner å skylle ut skjelettet til du har en svært grov ser modellen .
4
Forbedre modell detaljer. Klikk "Edit Mesh" og deretter velge en av mesh poeng. Trekk og forme polygon til en organisk form som ligner en faktisk person eller fremmed . Å skape pustler i Flood det kan være lettere å feste en globus polygon på fremmede ramme og deretter redigere mesh slik at det blander seg med den andre polygonet .
5
Legg rustning . Opprett en egen polygon. Armeringen brystplate kan dannes med en flat, tynn firkantet . Deretter redigerer du mesh slik at den samsvarer med brystet av figuren som du vil ha på rustning .
6
Legg våpen . Rifler bør begynne med et rektangel . Følg ved å redigere mesh å sette i tønnen , klippet godt og foran syne .