XSI er en dataanimasjon programvare som brukes til å lage figurer og miljøer . Til syvende og sist er det et verktøy du kan bruke til å fortelle en historie gjennom bilder. Det kan være vanskelig å bruke i begynnelsen , men med trening og tålmodighet hvem som helst kan lage modeller av biler, personer, gjenstander eller natur. Teksturering er prosessen med å sette motiver eller farger til overflaten av glide -modeller , enten det er tekstil, metall , tre eller annet materiale . Uten teksturer , vil modellene virke livløst og urealistisk . Instruksjoner
en
Lagre filen på teksturen du ønsker å bruke på harddisken .
2
Lag et polygon mesh objekt i XSI ved å gå til " Primitive " " Polygon Mesh ", etterfulgt av "Cube ". Forme kuben til ønsket objekt ved ekstrudering deler av polygon mesh , og legge til kanter eller verticies . Disse kommandoene finner du under Model, Polygon Mesh menyen .
3
Klikk på " objekt" -knappen på Select -menyen . Velg objektet du ønsker å tekstur. Velg " Render " på toppmenyen, deretter under Get delen, velg " Tekstur og bilde».
4
Endre navn på teksturfil tilsvarende. Trykk på " Rediger"-knappen ved siden av tekstur navn . I den neste nye vindu , bla ned og klikk på en knapp til høyre som sier " ... " og deretter velge tekstur du tidligere har lagret for å bruke på din polygon mesh objektet .
5
Klikk på pilen peker igjen på toppen av menyen for å gå tilbake til Texture vinduet. Kartlegge strukturen til objektet ved å klikke på "Ny" knappen på Texture Projection boksen og velge " Unik UV -tallet. "
6
Vis din strukturert objekt ved å velge " Render "-menyen og deretter "Preview ».