Adobe Flash lar deg lage web - baserte og desktop prosjekter, inkludert animasjoner og spill. Prosjektet ditt kan være alt fra enkle til svært komplekse, og innlemme ulike multimedia som video og lyd. ActionScript er den underliggende programmeringskode for Flash og inneholder mange metoder du kan bruke for å lage interaktive spill. Lag en enkel sang -matching Flash spill ved hjelp av noen grunnleggende ActionScript metoder. Du trenger
tre MP3-musikkfiler
to MP3 lydfiler for riktige og feil svar
Vis flere instruksjoner
en
Launch Flash ved å klikke på ikonet på skrivebordet eller finne den i Program -fil . Lag et nytt prosjekt ved å velge " File" og deretter " Ny" i toppmenyen. Importere tre MP3er av sanger ved å velge " File", " Import " og " Importer til bibliotek " menyelementer. Velg filene fra nettleservinduet .
2
Finn filene i "Library " panel og høyreklikk en. Velg " Kobling " og skriv " mysong0 " i " Identifier "-feltet . Klikk på " OK "-knappen . Gjenta ved hjelp av " mysong1 " og " mysong2 " for de andre filene . Import høres å bruke for feil og korrekt svar. Høyreklikk på disse filene i biblioteket , og sette " Kobling " til " wonk " og " wow ".
3
inn tekst titler for hver sang fil ved å bruke " Text Tool. " For eksempel skriver " My Love ", " Great Lakes " og " Oceans . " Klikk på teksten linje som samsvarer med " mysong0 " kobling, og lage en knapp på den ved å trykke "F8 ". Pass på at " Button" radio knappen er valgt, og klikk "OK".
4
Still " "-feltet ( som ligger i " Properties "-panelet ) til " mysong0 . " Gjenta dette for de resterende tekstlinjer , sikre "Forekomst Name" matcher sammenhengen identifikator av sangen filen .
5 Lag en "Play "-knappen på scenen ved hjelp av "Text Tool" og skrive " Play ". Trykk "F8" og sikre " Button" er valgt. Klikk "OK". . Type " play_btn " i " "-feltet
6 Åpne " Actions "-vinduet ved å trykke " F9" og skriv inn følgende data : en
Var mysong : Sound = new Sound ();
Var TheAnswer : Lyd = new Sound ();
Var activePlay ;
//deaktivere knapper
mysong0 . enabled = mysong1.enabled = mysong2.enabled = false;
play_btn.onRelease = function ( ) {
r = tilfeldig ( 3 ) ;
activePlay = " mysong "+ r ;
mysong.attachSound ( activePlay ) ;
mysong.start ();
//aktivere knapper
mysong0.enabled = mysong1 . enabled = mysong2.enabled = true;
trace ( activePlay ) ;
}
mysong0.onRelease = mysong1.onRelease = mysong2.onRelease = function ( ) {
if ( activePlay == this._name ) {
theAnswer.attachSound ( " wow ");
} else {
theAnswer.attachSound ( " wonk ");
}
theAnswer.start ();
//deaktivere knapper
mysong0.enabled = mysong1.enabled = mysong2.enabled = false;
}