2D-animasjon har gitt kunstnere over hele verden muligheten til å bringe figurer i live . Med hjelp av programvare som Adobe After Effects , Adobe Photoshop og Adobe Flash, har animasjonene blir uendelige. En god måte for noen å starte animeringen er ved å starte med etableringen av stick- figur animasjoner . Key -framing er en viktig teknikk som brukes av 2D artist å animere disse stokk tall . Denne metoden krever opptil ti minutter for å oppnå og innen kort tid , vil din pinne figur kommer til liv. Du trenger
animasjon programvare
bilde manipulasjon programvare
Vis flere instruksjoner
en
Lag pinnen figuren bilde i bilde - manipulasjon program .
2
Skill del av pinnen figuren kropp på separate lag. Dette inkluderer hver arm , ben , hode og overkropp. Hver body- delen må plasseres på en egen , oppkalt lag .
3
Lagre stick- figur bildet inn i et kjent filplassering . Bildet må ikke slås sammen .
4
Åpne et nytt image - manipulasjon fil. Opprette et bakgrunnsbilde for stick figur . Bildet må deretter lagres som en flattrykt bilde.
5
Åpne animasjon programvare og laste stick- figur og bakgrunn fil .
6
Place bakgrunnsbildet bak pinnen figuren.
7
Velg stick figur er deler og sette ankerpunkter på hver enkelt. Dette vil ha bena på en roterende pivot for animasjon.
8
Roter hvert lem til ønsket posisjon , og deretter sette en keyframe hver lem posisjon . En keyframe er verktøyet som brukes til å kontrollere starten og slutten av en lem bevegelse .
9
Flytt tidslinjen til et annet tidspunkt og flytte bena i en annen stilling. En keyframe må legges til.
10
Flytt tidslinjen til begynnelsen av animasjon og velg " play" . Du vil se din pinne figur beveger seg i animasjonen .