Milkshape benytter en hierarkisk struktur av bein i animasjonen prosessen. En stor bein i skjelettet foreldre alle mindre bein som er knyttet til den. Hvis en venstre skulder bein er en forelder , en finger på venstre hånd et barn til at skulderen . Ytre lag eller kjøtt på skjelettet vil automatisk gå i sync med modellens bevegelse. Du trenger
Milkshape programvare
Vis flere instruksjoner
en
Dobbeltklikk på Milkshape ikonet på skrivebordet for å starte den. Gå til " File " og velg " Åpne ". Dette vil automatisk åpne Milkshape mappe med utvalg skjeletter . Velg " HumanFemale.ms3d . " Den kvinnelige skjelettet vises i de fire visning porter.
2
Klikk på " Anim "-knappen i nedre høyre hjørne for å aktivere animasjon pallen . Dette vil tillate deg å flytte Frames -Bar som ligger under animasjon kontroller, som ligner kontrollene av en videospiller , og til venstre for Anim knappen .
Trykker på Anim knappen automatisk setter det første bildet som " 1.0 ".
3
Input " 30 " inn Framecount , det tredje feltet fra venstre animasjonen kontroller.
4
Klikk på " Velg" i "Verktøy "-panelet . "Velg Alternativer " panelet vil dukke opp under Verktøy- panelet. Klikk " Joint . "
5
Klikk på venstre skulder av modellen i front -view vinduet, som er i øvre venstre hjørne av grensesnittet . Fordi skjelettet ble bygget med en hierarkisk benbygning , vil denne handlingen aktivere skulderen og alle de forbinder "barn" bein under skulderen .
6
Gå til " Animer ". Velg " Bruk på valgte Skjøter Only" fra drop -down menyen for å velge bort som keyframe . Det vil slette keyframe som vil «Drift på utvalgte Skjøter Only. "
7
Velg "Sett Nøkkelbildekontroll " fra Animate drop- down menyen. Alle bein i modellen vil bli gul og okkupere en keyframe posisjon.
8
Skyv rammen bar til du er på ramme 15 . Rammen nummer vises i det andre feltet til venstre for animasjon kontroller.
9
Klikk "Roter" i Verktøy- panelet. Klikk på venstre skulder . Rotere armen av modellen i frontview porten før armen heves .
10
Gå til " Animer ". Velg " Bruk på valgte Skjøter Only" i drop -down menyen for å aktivere den . Denne handlingen vil skape nøkkelbilder for venstre skulder og arm bare .
11
Velg "Sett Nøkkelbildekontroll " fra Animate drop- down menyen. Skyv rammen mot venstre til du er på ramme 15 .
12
Klikk på " Play "-knappen på animasjon kontroller , som ligner én pil som peker til høyre . Modellens arm skal animere og stige.