Animasjon er en kunstform som er nesten like gammel som filmproduksjon. Så lenge det har vært animasjon , har det vært animatører som har endret folk inn i disse animasjonene . Det er en metode som gjør det mulig å plassere mennesker , fortid og nåtid , inn i miljøer og situasjoner der de aldri ville gå i det virkelige liv . Mens tradisjonelle animatører nødvendig papir og blyant for å utføre transformasjon, med bruk av en PC du kan lage en modell av den personen du ønsker å animere. Når du har gjort det, kan du bruke samme programvare for å animere denne modellen. Dette gjør at du kan flytte modellert person på den måten du ønsker , endre person til en animasjon som du velger. Du trenger
Camera
PC
Planskanneren 3D modellering /animasjon programvare
Vis flere instruksjoner
Opprette Model
1
Opprett referanse bilder av motivet ved å ta bilder av henne fra flere vinkler . Vinklene du trenger for å dekke er foran, begge sider , bak, en trekvart visning inkludert front og på sidene og bak og på sidene , og en enkelt full kropp og hode skudd . Sørg for at du tar alle bildene fra samme stykke unna, og i samme lysforhold .
2
Konverter referanse bilder til . Jpg eller . Gif datamaskin filformater for bruk med animasjon programmer . Enten lagre bildene direkte fra et digitalt kamera hvis du brukte en til å ta bildene , eller skanne fysiske bilder til datamaskinen ved hjelp av en planskanner koblet til en PC .
3
starte opp en 3D modellering /animasjon program som 3D Studio max eller Maya. Importer referanse bilder inn i programmet og bruke dem som en guide for å endre grunnleggende former til kroppsdeler og funksjoner. Bruk sylindere for de grunnleggende kroppens deler , for eksempel armer, ben og overkropp , med en kube for hodet . For senere enkel animasjon , bruk en separat sylinder for hver del atskilt av en joint . Endre kroppsdeler ved å flytte ulike punktene i form til å matche konturene av personens kropp .
4
Koble modellerte kroppsdeler ved å delta i sylindrene sammen ved hjelp av 3D- programmet knytte systemet . Klargjør modell for animasjon ved å legge til et skjelett fra 3D- programmets verktøysett og deretter koble hver kroppsdel til en tilsvarende bein på skjelettet . Pass på at du kobler de delene ved hjelp av to ankerfester , både på toppen og bunnen av den delen , med skjøten mellom delene knyttet til en felles på skjelettet for animasjon.
Animere Model
5
Sett opp din starter animasjonen rammen. Bruk leddene i modellen for å posere din modell i en startposisjon . Markere kroppsdel på din modell som du ønsker å flytte, og deretter flytte den på plass .
6
Advance til neste bilde for animasjonen ved hjelp av 3D-programvare , og deretter flytte modellen litt ved å endre sin positur. Jo større bevegelse med hver ramme , desto mer ujevn animasjonen vises og raskere modellen din vil synes å være i bevegelse , så hold bevegelser inkrementell for glatt animeringen. Hver ramme av en film er 1/24th av et sekund , slik at bevegelse mellom rammene bør representere avstanden modellerte del beveger seg i 1/24th av en andre tid. Advance rammen og flytte modellen videre for å fortsette animasjon.
7
Render de animerte rammer ved hjelp av 3D-programvare til en vanlig synlig filformat for deling. Rendering rammen vil konvertere 3D informasjonen i hver ramme inn et 2D-visning , med rendering ganger bestemmes av datakraft , kompleksiteten av animasjon og modeller , og animasjon lengde.