movieclip symboler er komponenter av Flash-animasjon som du kan bruke om igjen i løpet av en Flash-animasjon . De har sin egen tidslinje som fungerer uavhengig av tidslinjen av filmen . Alle objekter, for eksempel animerte knapper, som er kontrollert av ActionScript må konverteres til filmklipp symboler og gitt en forekomst navn. Dette tilfellet navn kalles i ActionScript -kode og gjør det mulig å animere objektet i hovedfilmen . Instruksjoner
en
Åpen Flash. Bruk Square verktøy for å lage et rektangel på scenen . Bruk tekstverktøyet for å sette en merkelapp over den med navnet " Button ".
2
Velg de to grafikk. Trykk F8 . Velg " Movie Clip " i " Create New Symbol" pop -up vindu . Input " Button" i "Navn "-feltet .
3
Velg film - klipp " Button ". Gå til Properties Inspector , som er nedenfor scenen . Input en forekomst navnet " my_button . "
4
Dobbeltklikk på film - klipp for å aktivere sin tidslinje . Sett inn et nytt lag ved å klikke på Layer ikonet , som er under Timeline . Ikonet ligner en side med en nedre hjørne hvelvet . Name it " Etiketter ". Sett inn en ny layer og gi den navnet " Actions ".
5
Bruk Selection Tool til å klikke på scenen en gang . Dette vil deaktivere knappen kunstverk . Høyreklikk på rektangelet . Velg " Fordel i lag . " Rektangelet og teksten vil skille ut og vises på to forskjellige lag . Fire lag i filmen - klipp er: "Handlinger ", " Etiketter ", " tekst ", og
6
Klikk på Frame 1 i " Etiketter " lag tidslinjen "bakgrunn . " . Gå til Properties Inspector og innspill "opp" i rammen etiketten feltet . Klikk på Ramme 10 av " Etiketter " lag tidslinjen. Trykk på " F6 " for å sette inn en ny keyframe . Gå til Properties Inspector , input " over" inn i rammen etiketten feltet . Den keyframe i Frame 10 begynner den animerte rollover .
7
Klikk på Ramme 30 i " Etiketter " lag tidslinjen. Trykk på " F6 " for å sette inn en ny keyframe . Gå til Properties Inspector og merk den "out . " Klikk på Ramme 40 år. Trykk "F5 ". Denne snarveien vil legge 10 rammer mellom rammer 30 og 40 .
8
Klikk på Frame 1 i " Handlinger " lag tidslinjen. Trykk på " Option " pluss "F9 ". Input " stop ( ) " inn i Handlinger pop -up vindu , og deretter lukke det. Dette trinnet holder filmen fra å spille til du ruller over knappen .
9
Klikk på Frame 1 i " Handlinger " lag tidslinjen. Hold nede " Option"-tasten ( "Alt" på en PC ) og dra mot høyre . Slipp på Ramme 20 . Dette vil legge en ny keyframe til Frame 20 og bruke stop action . Din knappen vil forbli markert før du rulle av det.
10
Klikk på Ramme 20 i " Handlinger " lag tidslinjen. Hold nede " Option "-tasten og dra. Slipp på Ramme 40 år. Knappen vil gå tilbake til normal tilstand etter at du rulle av det.
11
Klikk på Frame 40 i tidslinjen av " teksten " lag . Trykk "F5 " for å kopiere bilder fra ramme 1 til 40 år. Knappen teksten endres ikke .
12
Velg rektangel bakgrunnen på scenen . Konvertere den til et filmklipp symbol på samme måte som du gjorde i trinn 2 , men bare formen er valgt. Teksten har blitt skilt fra grafikken. Gi den nye filmklipp symbol " Button Anim . "
13
Sett inn nye nøkkelbilder til Frame 10 og Frame 20 i tidslinjen av "bakgrunn " lag . Klikk på Ramme 20 i " bakgrunnen " lag . Bruk Free Transform Tool til å forlenge rektangel på scenen til høyre ca 20 piksler. Høyreklikk på en hvilken som helst ramme mellom rammer 10 og 20 . Velg " Create Motion Tween . "
14
Klikk på Frame 30 i tidslinjen av "bakgrunn " lag . Sett inn en keyframe . Høyreklikk på Frame 1 og velg " Copy Frames ". Høyreklikk på Frame 40 og velg " Lim Frames ". Høyreklikk på en hvilken som helst ramme mellom rammer 30 og 40 . Velg " Create Motion Tween . " Klikk på " Scene 1" i edit bar under Timeline . Tilbake til hovedvinduet tidslinjen.
15
Sett inn et nytt lag på toppen av ditt lag stabelen i hovedtidslinjen . Nevn de layer "Handlinger ". Klikk på hengelåsen ikonet for å låse den. Klikk på Frame 1 i " Handlinger " lag . Trykk på " Option " pluss "F9 ". Input denne koden inn i " Actions "-vinduet : en
btn_mc.buttonMode = true;
btn_mc.addEventListener ( MouseEvent.ROLL_OVER , onButtonOver ) ;
btn_mc.addEventListener ( MouseEvent . ROLL_OUT , onButtonOut ) ;
funksjon onButtonOver ( e: MouseEvent ) : void
{
e.currentTarget.gotoAndPlay ( "over ");
< p > }
Funksjon onButtonOut ( e: MouseEvent ) : void
{
e.currentTarget.gotoAndPlay ( "ut" );
}
16
Trykk " Ctrl " pluss " Enter" for å teste knappen .