Flash som en animasjon programvare er kraftig og usedvanlig stand til å levere 2D og enda noen grunnleggende 3D- animasjoner . Fra korte klipp som er bare noen få sekunder lange til helaftens spillefilmer , gir Flash verktøyene og mulighetene for kunstnere og designere til å la fantasien løpe gjennom animasjon . Den enkleste formen for animasjon er pinnen figuren , og det representerer både et middel for nybegynnere å bli vant til Flash, og de uten betydelige artisteri ferdigheter til å sette sine ideer ut i animasjon. Du kan animere stick folk i Flash enten frame -by -frame , eller med ActionScript , som gir mer kontroll . Instruksjoner
Tegn din Stick Person
en
Tegn din stick person på scenen ved hjelp av verktøyene på verktøylinjen. Sirkelverktøyet er vanligvis best for hodet , og du kan bruke linjen verktøyet for å skape overkropp , armer og ben . Lag pinnen person så stor som nødvendig for deg å føle deg komfortabel å klikke på de forskjellige delene med presisjon.
2
Klikk utvalget på verktøylinjen og dra et rektangel rundt stick person på scenen i for å velge den. Trykk F8 på tastaturet for å slå den inn i et filmklipp symbol . I dialogboksen som åpnes opp , sørge for at " Movie Clip " er valgt og gi din stick person det navnet du ønsker .
3
Dobbeltklikk på pinne person til å åpne den for redigering . I tidslinjen på toppen av scenen , høyreklikk på ramme 2 og velg " sett inn keyframe . " Nå endre ben og armer stick person som om de var begynt å gå. Høyreklikk på tidslinjen på ramme 3 og sette inn en keyframe , og bevege armer og ben igjen som om du fortsetter å gå. Fortsett å legge så mange rammer som du føler er nødvendig for å fullføre en eneste walking syklus . Lag et notat for din referanse som forteller deg hvor går syklusen er som : " Walking: . Rammer 1-10 "
4
Sett inn en ny keyframe på slutten av walking syklus og begynne å gjøre stick mann hoppe i luften . Fortsett med å legge nøkkelbilder til å fullføre ett hopp , viftet armene hvis du føler det er nødvendig eller tegning i konsekvensutredninger linjer på bakken når den lander . Lag et notat på din notisblokk som forteller deg hvor hoppende rammer er som: " Jumping : . Rammer 11-15 "
5
Fortsett å legge rammer som er nødvendig for å sette din pinne figur i forskjellige stillinger eller vanlige handlinger som du tror kan være nødvendig i animasjonen. Noen ideer inkluderer sitter , faller ned, huk og tenker . Hvis du har tegnet et ansiktsuttrykk , vil du ønsker å lage ramme sekvenser for ting som ler, gråter , rynket brynene , trenger osv. Actions ikke å være en sekvens av rammer , de kan være en enkelt ramme . Bare holde styr på din notisblokk hvor hver handling eller uttrykk er på tidslinjen.
Animere Stick Figure med ActionScript
6
Klikk på " Nytt lag "-knappen under tidslinjen for å sette inn et nytt lag over den nåværende. Klikk på det første bildet i dette nye laget og trykke F9 for å åpne Actions panelet. Sette en stop action kode i panelet for denne rammen for å hindre at stick person fra bare animere gjennom alle sekvenser så snart filmen begynner : stop () ;
7
Klikk på " scene 1 " brødsmule linken under tidslinjen til å forlate redigere stick person Movie Clip symbol og gå tilbake til hovedvinduet tidslinjen. Klikk på pinne person på scenen , og deretter , i Properties Inspector -panelet , gi den en forekomst navn : " . StickPerson1 "
8
Klikk på ramme en av tidslinjen din , og trykk F9 for å åpne prosedyrepanelet . Her er hvor du vil begynne å sende kommandoer til pinne person . Alle dine kommandoer vil være " gotoAndPlay " eller " gotoAndStop " kommandoer som forteller stick person hva ramme for å gå til for å vise animasjonssekvensen du opprettet. For eksempel etter rammen Eksemplene som er brukt ovenfor, hvis du ønsket å starte filmen ved å ha stick person walk du vil , i keyframe en setter inn kommandoen : stickPerson1.gotoAndPlay ( 1 ) ;
9
Høyreklikk på tidslinjen på stedet der animasjonen vil ende (hvis det er på tur, ville det ende på frame 10 i dette eksempelet , så høyreklikke på ramme 10) , og sette inn en annen keyframe . Trykk F9 for å åpne Handlinger panelet hvis det ikke allerede er åpen, og gi pinnen person neste kommando. Hvis du ønsker pinnen person til å fortsette å gå , kommer du tilbake til ramme 1 : stickPerson1.gotoAndPlay ( 1 ) ;
p Hvis , derimot, ønsket du pinnen person å hoppe akkurat nå , du ville, i eksempelet ovenfor , sende Movie Clip til at rammen : stickPerson1.gotoAndPlay ( 11 ) ;
10
Fortsett å legge til rammer etter behov og bruk av ActionScript til rett nøkkelbilder til å endre opp handlingen av animasjonen som trengs < . br >