Adobe Flash gir deg muligheten til å lage dynamiske multimedia utnytte ulike prosesser og verktøy . Du kan bli kjent med å skape grunnleggende animasjoner i Flash og ønsker å ta det et skritt videre ved å lage din animasjon følge en bestemt bane , for eksempel realistisk visning av en bil som kjører ned en svingete vei. Heldigvis inneholder Flash-teknologi for å koble objekter til en bane . Instruksjoner
en
Åpen Flash. Lag et nytt prosjekt ved å velge " Fil" og " Ny" i toppmenyen. Velg " Flash File ( ActionScript 3.0) " eller " Flash File ( ActionScript 2.0) " fra den resulterende " Nytt dokument "-vinduet . Begge alternativene er greit, så du ikke skal bruke ActionScript for dette eksemplet. Klikk på " OK "-knappen .
2
Velg " Oval " verktøy fra verktøylinjen , som vanligvis finnes på venstre side av aktiviteten vinduet. Lag en liten sirkel ved å klikke med verktøyet og dra den over scenen . Klikk på " Shift "-tasten mens du drar for å begrense den til en perfekt sirkel . Velg sirkelen ved å dobbeltklikke på den, og trykk deretter på "F8" for å lage et filmklipp av det. Skriv inn en identifikator i "Navn "-feltet , for eksempel " ballMC . "
3
Finn " Tween "-knappen på "Properties "-panelet , som vanligvis er plassert på bunnen av aktiviteten vinduet. Hvis det ikke er synlig , trykker du "Ctrl " og " F3 " samtidig for å vise det . Å skape en bevegelse mellom som vil instruere Flash for å lage alle spillefilmene trinn mellom vår start posisjon og vår siste plassen, endre " Tween " til " Motion ". Klikk i rammen " 90" av tidslinjen , og sette inn en keyframe ved å trykke " F6 ". En pil vises på laget som strekker seg fra den første rammen til dette siste.
4
Høyreklikk på " Layer Name" delen av ball laget, og velg deretter " Legg Motion Guide "fra pop -up vindu . Tegn en sti som slynger seg på dette laget ved hjelp av " Pencil " eller " Brush "-verktøyet.
5
Bruk " Arrow "-verktøyet til å velge ballen ved midten mark , slik at du gjør dette fra første rammen . Flytte ballen til merket linje med starten av banen . I den siste rammen , flytte ballen til merket linje med enden av banen .
6
Test ballen bevegelsen ved å trykke " Ctrl" og " Enter". Hvis prosessen ble gjennomført på riktig måte, bør guiden ikke være synlig , og ballen skal bevege seg langs stien du har tegnet . Hvis ikke, gjennom trinnene ovenfor og korrigere prosjektet etter behov.