Du kan lage en " snurre hjulet " som en del av et morsomt spill som du lager på en webside. Deltakerne kan ta svinger spinner hjulet og bli tildelt en pris eller mister deres tur eller gå konkurs , avhengig av hvor hjulet lander . Opprette rokken innebærer å importere et bilde av premien hjulet i Adobe Fireworks , rotere det for hver plass på rattet og importere de roterte bilder til Adobe Flash for å lage en webside. Du trenger
Prize hjulet bilde
Adobe Fireworks
Adobe Flash
Vis flere instruksjoner , Lag The Wheel
en
Launch Adobe Fireworks , Velg "File - Import " og velg et bilde av en premie hjulet - for eksempel en " Wheel of Fortune " eller roulette hjulet
2
Velg " New - Layer " . og skriv " Marker "for å opprette et lag for å trekke en markør som indikerer den valgte plass på hjulet. På "Verktøy "-panelet , klikk for å markere " Line" -verktøyet. Tegn en loddrett linje der markøren skal gå. På " Properties "-panelet , øke bredden på linjen til tilfredshet
3
Klikk . "Fil - Lagre som ..." og skriv " wheel1 " for å lagre dette hjulet som den første i serien.
Roter The Wheel
4
Klikk på " Select " pilen på "Verktøy"- panel og klikk på hjulet for å markere det .
5
Hold nede høyre museknapp og bruke venstre museknapp til å klikke " Transformer" og deretter " Skew . "
6 < p> Beveg musen til det grå området utenfor plassen med bildet av hjulet . Legg merke til at markøren skifter til en sirkulær pil . Hold venstre museknapp nede og dra ned og til venstre for å rotere hjulet med klokken . Roter det til et punkt der den neste plassen på hjulet på linje med vertikal markør du opprettet
7
Velg. "Fil - Lagre som ..." og skriv " wheel2 " for å lagre dette hjulet som den andre i serien.
8
Gjenta disse trinnene for hver posisjon på hjulet. Øke antall hjulet hver gang du lagrer en ny en, for eksempel " wheel3 ", " wheel4 " og så videre .
Få hjulspinn
9
lansere Adobe Flash og opprette en ny Actionscript dokument. På " Properties "-panelet , kan du endre størrelsen på dokumentet til en som vil passe hjulet du opprettet .
10
Klikk på Frame 1 i " Timeline " panel . Fra menyen velger du "Fil - Import - Import til Stage ... " og velg den første hjulet du har lagret , for eksempel " wheel1.png . "
11
Klikk "Ja" når systemet ber deg " Denne filen ser ut til å være en del av en serie med bilder . vil du importere alle bildene i rekkefølge ? " Klikk " OK " for å godta standardinnstillingene på "Alternativer Timeline kontroll " spørsmål Systemet vil plassere hvert bilde i en ramme på . " " Panel
12
Klikk på. "- Test Movie - test " fra menyen for å vise rokk.
Legg Actionscript og publisere Web Page
13
Klikk på den første keyframe og skriv Actionscript å kontrollere start og stopp av hjulet . for eksempel når noen klikker på musen , snurre hjulet i ca ett sekund og så stopper den på en tilfeldig valgt posisjon på hjulet. hjulet i eksempelet har dette hjulet har 24 stillinger.
< p > var forsinkelse: Timer = new Timer ( 1000,1 ) ;
this.addEventListener ( MouseEvent.MOUSE_UP , mouseUp ) ;
delay.addEventListener ( TimerEvent.TIMER , land );
funksjon mouseUp ( ev : MouseEvent ) : void {
this.play ();
delay.start ();
}
< p> funksjon land ( e: TimerEvent ) : void {
gotoAndStop ( 1 + Math.ceil ( 23 * Math.random ( ) ));
}
14
Velg "Control - Test - Test Movie " . å sjekke at rokken fungerer riktig
15
Klikk på "File - Publiser " for å lage en webside med rokken . Klikk på "File - Publiser Preview - HTML" . å forhåndsvise websiden
16
Klikk på "File - Save " og skriv inn et filnavn for å lagre rokken prosjektet
< . br >