Maya er et kraftig 3D modellering og animasjon verktøy mye brukt i animasjon og spillutvikling industrien. Som sådan , kan mange Maya prosjekter krever timer eller dager å gjengi på en enkelt datamaskin , kan så animatører lurer på om de kan divvy arbeidet opp mellom hver datamaskin i sitt hjem eller kontor. Faktisk kan de. Selv om det ikke leveres med et enkelt grafisk brukergrensesnitt ( GUI ) for distribusjon rendering prosjekter over nettverket , kan kommandolinjen funksjonen " Render " som følger med Maya enkelt egnet til oppgaven . Instruksjoner
en
Lag en kopi av prosjektet på et sted som alle datamaskinene har tilgang til. Dette vil fungere lettest hvis plasseringen er en delt mappe , men det vil være tilstrekkelig dersom en ny kopi av prosjektet er plassert på hver datamaskin.
2
Åpne en terminal eller ledetekst på hver datamaskin som vil delta i render .
3
dele den totale rammene i prosjektet ( tilgjengelig i Animasjon bar innen Maya) med antall datamaskiner gjør gjengivelsen .
4
Skriv inn følgende kommando på hver datamaskin terminal : en
Render - s XXX - e YYYY projectName.mb
Bytt projectName.mb med navnet på prosjektfilen. Bytt XXX med det første bildet for å gjengi på denne datamaskinen og YYYY med den siste rammen som skal gjengis. For eksempel : en
Render - s 11 - e 24 projectName.mb
p Dette ville gjengi rammer 11 gjennom 24 . Skriv inn tallene slik at hver datamaskin vil gjøre like mange rammer. For eksempel , for tre datamaskiner og en 1000 ramme animasjon , kan du skrive : en
Render - s 0 - e 333 projectName.mb
Render - s 334 - e 666 projectName.mb
Render - s 667 - e 1000 projectName.mb
den første datamaskinen vil gjengi rammer 0 gjennom 333 , den andre 334 gjennom 666 , og så videre.
5
konsolidere de resulterende IFF bilder for hvert bilde på ett sted . Deretter kan du se hele animasjonen ved å skrive : en
FKontroller