3D Studio Max er en modellering , animering og rendering pakken. Du kan lage dine egne 3D-modeller , samt bygge dine egne scener, rekvisitter og miljøer , lys og animere dem . Det brukes av amatører og profesjonelle kunstnere i TV , film og dataspill industrien . 3D Studio Max lar deg lage fantasy miljøer og karakterer gjennom animasjon . En delt skjerm lar deg se objektet du oppretter fra ulike vinkler , noe som sikrer at modellering er nøyaktig. Instruksjoner
Flytte et objekt i 3D Studio Max
en
Når du har lastet 3D Studio Max, vil du se at skjermen er delt inn i fire firkanter. Dette kalles " synsfeltet ". Disse rutene vil vise objektet som du bygger fra ulike vinkler --- topp, front , venstre og perspektiv .
2
Velg et objekt . Klikk på " Create " på hovedsiden verktøylinjen øverst på skjermen. Dette viser en nedtrekksmenyen . Her har du et utvalg av objekter du kan opprette. Plasser pekeren over " Standard Primitives . " Dette viser forskjellige 3D- figurer for å lage . Klikk på " Box ".
3
Tegn din boks objekt . Hold nede venstre museknapp på torget merket "Top ". Dra pekeren , og omrisset av et kvadrat vil bli trukket , og du vil merke i venstre og foran synsfeltet at denne plassen ser ut som en linje . Når du er fornøyd med størrelsen på den øverste synsfeltet , slipp museknappen og flytte pekeren oppover eller nedover . Dette gir objektet høyde .
4
Velg boksen . Å flytte boksen i alle retninger må du først velge den. Gjør dette ved å klikke " Rediger " i verktøylinjen øverst på skjermen. Klikk på " Flytt" fra listen som vises . Deretter klikker du på objektet i noen synsfeltet.
5
Flytt objektet . Objektet kan flyttes i flere retninger langs tre ulike akser . Disse retningene er vist som tre forskjellige fargede pilene . Den blå "Z -aksen " flytter objektet opp og ned , den grønne "Y -aksen " beveger seg bakover og fremover og " X-aksen " flytter den venstre og høyre. Plasser pekeren over en av disse fargede pilene , og hold nede museknappen . Beveg musen i ønsket retning og objektet vil bevege seg langs denne aksen .