Maya er en populær 3 -D program utviklet av Autodesk. Det skaper realistiske elementer og figurer som er tredimensjonal og animerte. Maya er brukt i filmen og videospill bransjer, noe som gir mening , fordi begrepet " maya " betyr " illusjon " på sanskrit . The Human Body
Kanskje det mest interessante ting å modellere i Maya er menneskekroppen . Kompleksiteten av menneskelige bevegelser og subtilitet av vår kroppsspråk gjør det utfordrende . Men , som alle andre fysiske objekter , kan det bli brutt ned i logiske komponenter med ulike egenskaper, og dermed kan modelleres etter et program som for eksempel Maya.
Komme i gang Guider
Du kan laste ned " Komme i gang" tutorials fra Autodesk for flere versjoner av Maya. Disse forklare, med eksempler , Maya verktøy som trengs for grunnleggende modellering.
Body Tutorial Fellesskapet
Autodesk nettstedet har et fellesskap seksjon der brukerne bidrar tutorials og tips . Denne delen gir en tutorial på modellering av menneskekroppen ved hjelp av underavdelinger . Opplæringen ble opprettet med Autodesks program 3ds Max, men kan også brukes med Maya. Den inneholder lenker til pre -laget modeller for foten , leggen, hånd og hode du kan laste ned og bruke
. Merk: du må opprette en gratis konto på Autodesk for å vise opplæringen
< . br >
veiledning for modellering Real Time tegn
mer avanserte veiledningen gir gjennomtenkte råd om hva det tar å lage en realistisk menneske -lignende karakter modell. Det gir informasjon om hvilke typer referansemateriale du trenger, inkludert en perfekt "turn around" ( flere visninger av kroppen fra forskjellige vinkler ) og en god ansiktsuttrykk ark .