Utvikling animasjon programvare innebærer flere operasjoner . Det er verdt arbeidet . Du kan spare penger ved å lage din egen animasjon programvare fordi det gir deg muligheten til å bruke grafikk verktøy som du normalt ville måtte betale for . Du trenger
Pen
Papir
Internett
Vis flere instruksjoner
en
Installer og kjøre en gratis animasjon program som har de funksjonene du ønsker for programmet vil du utvikle . For eksempel, hvis du ønsker å modellere og animere 3D- modeller , laste ned Blender eller Art of Illusion . Hvis du ønsker et program som har 2 -D tegning og animasjon funksjoner , laste ned Blyant eller Synfig . Hvis du ønsker et program som bare animerer GIFs , prøve ut APNG fra GIF .
2
List på papir , under og etter programmet er kjørt , funksjonene du har tenkt å endre eller beholde. For eksempel kan du liste , "The slider som varierer animasjonshastigheten kan bo på hovedskjermen . Men menyen Alternativer bør holde muligheten til å spille av animasjonen baklengs . "
3
Last ned programmets kildekode fra den samme websiden du lastet ned den kjørbare fra . Les all dokumentasjon for programmet, herunder notater om hvilket språk den ble skrevet på og hvordan du kan kompilere den .
4
Last ned og installer en åpen kildekode kit for kompilering og debugging programmer skrevet i animasjonen programmets språk . Hvis programmet ble skrevet i Python , laste ned et kit fra Python nedlastingssiden. En sammenstilling kit for C er tilgjengelig fra GNU Compiler siden .
5
Les hver av de kildefilene for underholdningsprogram og skrive kommentarer til noen uttalelse hvis formål er klart. For eksempel , for den funksjonen som følger deg kunne skrive kommentar : " . Denne funksjonen gjør det mulig å endre animasjonen avspilling rate"
ChangeFramesPerSecond ( ) {
NewFPS = Dialog.Open ( " skriv inn bilder per sekund ( 1-50 ) ");
}
6
ut hver kilde filen og kopiere hver bruker Windows Explorer kopiere og lime inn funksjoner
. 7
Skriv inn animasjon programmets kode i et nytt sett av kildefilene. Dette vil gi ytterligere innsikt i hvordan programmet fungerer .
8
Kompiler og kjør programmet med anvisningene gitt i dokumentasjonen du har lastet ned tilbake i trinn tre . Dette vil sikre at du har skrevet inn programmet på riktig måte .
9
Slett en av kildefilene og gjentar det fra minnet så mye som mulig . Les utskriften gjort i trinn 6 for å hjelpe deg. Stole på hukommelsen din for å reprodusere programkoden vil bygge ytterligere innsikt i programmets algoritmer .
10
Kompiler og kjør programmet , og deretter gjenta trinn 9 for samme kilde filen før du kan skrive den helt fra minne. Lær de resterende kildefilene med den samme syklusen med å skrive og kompilere . Dette vil gi deg nok forståelse av den opprinnelige animasjon program som lar deg begynne å endre programmet.
11
Antall trinn 2 listen du laget slik at de lavere tallene viser til de enkleste endringene . For eksempel kan vare en liste "Endre dialogboksen tittelen ' FPS utvalg " til " Still animasjon rate. ' "
12
Skriv programkoden som implementerer post 1 på endring listen. Kompilere , kjøre og feilsøke programmet . Søk etter " debugging programmer " i din development kit dokumentasjonen for instruksjoner om feilsøking prosedyrer for språk.
13
Skriv inn koden for de resterende elementene i listen for å lage animasjon programvare tilpasset til dine spesifikasjoner.