En av de viktigste grunnene til Flash-filmer blir brukt så ofte er at de gjør det mulig å kombinere ulike medier for å oppnå stimulerende effekt . Ved hjelp av musikk innenfor Flash er som regel en grei prosess , og kan skape en hyggelig , minnerik opplevelse for brukerne . Mange Flash spill bruker lyd i noen form, inkludert både musikk og lydeffekter . De viktigste oppgavene involvert i å lage en musikk -basert Flash spill forbereder lydfilene , importere disse inn i Flash, og gjør spillet grensesnittet . Instruksjoner
en
Forbered lydfiler. Samle musikkfilene du planlegger å bruke i Flash og optimalisere dem for spillet ditt. Dette kan innebære å konvertere dem til et kompatibelt format, for eksempel MP3. Du kan også være lurt å redigere lydfilene hvis du har planer om å bare bruke en del av dem, og skal prøve å få filstørrelser så lavt som mulig , spesielt hvis spillet kommer til å bli spilt på nettet . Plassere alle lydfilene dine i samme katalog .
2
Lag din Flash -fil og gjør den klar for spillet ditt funksjonalitet. Opprett og lagre en ny fil i Flash, innstilling av dokumentet egenskaper som passer dine behov . Bruk tegneverktøy og valgfrie komponenter for å lage noen visuelle elementene du ønsker å vise i spillet. Utforme den visuelle utformingen av spillet og skissere de interaktive elementene du planlegger å bruke for eksempel grafisk , filmklipp og Knappesymboler .
3
Bestem deg for hvordan du ønsker å inkludere lyd i spillet ditt . Du kan importere lyd i videre forstand to måter. Hvis du importerer den i utviklingsmiljøet , vil lydfilene være inkludert i biblioteket ditt og til slutt innenfor den eksporterte SWF -filen. Hvis du velger å ikke inkludere den i Flash-fil , kan du importere den over Internett når spillet blir spilt. Importere dynamisk på denne måten gjør at Flash-filen mindre og dermed raskere å laste, men det betyr også at lyden vil ta tid å laste etter selve spillet er lastet inn.
4
Importer lyd . For å importere lydfiler for inkludering i den endelige SWF, velg " File", " Import ", " Importer til bibliotek ", og velge hver lydfil du trenger. Gi lyd elementer Linkage navnene slik at du kan se dem i koden din , ved å høyreklikke eller velge dem i Bibliotek-panelet , velger " Kobling " på panelmenyen , sjekke "Export for ActionScript " og velge et navn som " game_snd " å bruke i ActionScript din . Slik importerer lyd mens Flash-filen utfører ved hjelp av ActionScript 3.0, kan du bruke følgende syntaks : en
Var sound_request : URLRequest = new URLRequest ( " soundfile.mp3 ");
Var game_snd : Sound = new Sound ();
game_snd.load ( sound_request ) ;
5
Fest lyd- elementer til objekter innenfor spillet. Avhengig av logikken i spillet ditt , må du kontrollere lydavspilling i henhold til brukermedvirkning. For eksempel , hvis du ønsker en lyd å spille når brukeren klikker på et filmklipp Object heter " play_mc " kan du gjøre det på følgende måte : en
funksjon playPressed ( eventObject : MouseEvent )
{ game_snd.play (); }
play_mc.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , playPressed ) ;
Tren hva du vil logikken i spillet for å være, og inkluderer ActionScript koden for å implementere det .