Adobe Flash programvare gir en allsidig grensesnitt for opprettelse av dynamiske multimedia. Din Flash prosjektet kan være en kombinasjon av mange objekter , inkludert bilder , video og lyd . Flash kan du opprette lydobjekter og metoder for prosjektet ved hjelp av ActionScript . Du kan bruke denne skriptspråk å manipulere lydvolumet. Instruksjoner
en
Launch Flash og importere en lydfil , for eksempel en MP3-fil , ved å velge " Import "> " Importer til bibliotek" fra Fil-menyen . Høyreklikk på lydfilen i biblioteket og velg " Kobling ". Klikk på "Export for ActionScript " boksen og skriv " snd1 " i " Identifier "-feltet .
2
Tegn en form ved hjelp av den ovale verktøyet og trykk " F8 " for å gjøre det et filmklipp. Vi vil bruke denne formen som en knapp . Mens formen er valgt , skriv " soundBtn " i "Forekomst Name "-feltet i Properties panelet. Dette navnet kan være noen gyldig identifikator du ønsker.
3
Klikk i rammen en av tidslinjen. Åpne Actions vinduet ved å trykke
Sett inn følgende "F9 . " : En
snd1Object = new = Function ()
{
if ( _root.snd1Object.getVolume ( ) < 100 ) {
_root.snd1Object.setVolume ( _root.snd1Object.getVolume ( ) 10 ) ;
trace ( _root.snd1Object.getVolume ( ));
}
}
verdien " snd1Object " er gitt her for den nye lyden objektet og brukes til å ringe ut støtter metoder. Du kan kalle det en gyldig identifikator. Henvisningen til " snd1 " er sammenhengen ID du satt for den importerte lyd. Volumet kan stilles inn fra 0 til 100 år. Vi setter første volumet til 20 . Den soundbtn.onRelease funksjonen øker lyden hver gang knappen trykkes hvis lyden verdien er mindre enn 100 . Trace-funksjonen sender en visning av innstilt verdi.
4
Trykk " Ctrl" og " Enter" og trykk på knappen for å teste skriptet.