Maya , en programvarepakke produsert av Autodesk , er en av de ledende 3D modellering og animasjon produkter i verden . Brukes av alle fra Hollywood spesialeffekter hus til college animasjon klasser , er Maya en utrolig allsidig verktøy . Animasjon klasser ofte krever studenter å produsere en kortfilm ved hjelp av programvare som Maya å vise frem de ferdighetene de har lært. Disse siste prosjektene noen ganger har spesifikke krav , men de er vanligvis åpent . Character Study
Uansett hva din underliggende ideen er , er det nesten alltid en god idé å ha et tegn være minst en del av fokuset på animasjonen. Karakteren kan også være et stillestående objekt. Poenget er å gi betrakteren noe å identifisere seg med i stykket .
Karakterstudie animasjoner gjør en bestemt karakter hele poenget med animasjonen. En god idé er å lage en kort animasjon som bruker en situasjon for å forklare naturen eller følelser av karakteren . I en studie karakter , bør det meste av modellering og teksturering arbeid selvsagt gå inn i karakteren . Likevel er det viktig å ikke små sine omgivelser , spesielt hvis karakterens interaksjon med omgivelsene er den primære enhet som brukes til å illustrere hans natur .
Dagligdagse gjenstander
En mulig tema for en endelig animasjon kan være en uvanlig situasjon med hverdagslige objekter . Du kan animere skrivebord , for eksempel , som viser din stiftemaskin og penner kommer til liv om natten etter at du forlater . Du kan animere en vignett som involverer kjøkkenapparater eller innsiden av en garasje .
Fra perspektivet til animatør, er det store ting om slike animasjoner at modellene for elementene i stykket er alle rundt oss . Dette gjør modellering og animasjon prosesser langt enklere enn om du skulle finne opp gjenstander for å fylle det virtuelle miljøet . I dette tilfellet kunne tegnet være et bestemt objekt eller noe på omfanget av objektene - et insekt eller en mus , kanskje
Walk -Through
< . p > Walk -throughs kan brukes til å utforske en kompleks og oppslukende 3D-miljø full av interesse og bevegelse . Du kan animere en jakt scene mellom to fly som de duck og veve gjennom terrenget , enten bakker og raviner eller kanskje et bybilde . Alternativt, kan du animere en walk-through av en krasjet eller falleferdige fremmed romskip eller noe slikt miljø rikt på interesse. Sørg for at animasjon er ikke bare en utforskning av et statisk miljø og at bevegelse fanger betrakterens øye .