Siden Macromedia Flash benytter en datamaskins CPU for å håndtere animasjoner, beregninger og andre prosesser i en Flash-fil , kan dette noen ganger føre til CPU-bruken øker til unormale nivåer . Dette kan igjen ha en negativ innvirkning på CPU-ytelsen . Frame Rate
Når Flash -fil bildefrekvens går over 18 bilder per sekund , kan dette resultere i høy CPU-bruk . Atten bilder per sekund betyr at Flash-animasjon vil spille 18 stillbilder i rask rekkefølge per sekund. Ved hjelp av lavere bildefrekvens ikke på noen måte dårligere visuell ytelse og er sterkt anbefalt .
Tilfeldige genererte hendelser
Når Actionscript er satt til å generere tilfeldige effekter som regn eller snø kan CPU-bruken også gå opp . Nært knyttet til dette er å ha animerte sekvenser som kjører på toppen av importert grafikk som JPEG filer. Disse vil også ha en negativ innvirkning på CPU-bruken .
Solutions
begrense mengden av matematikk - baserte animasjoner og kutte ned på bruken av looping funksjoner bruker Actionscript . Bruk Oppgavebehandling til å overvåke Shock Wave File ( SWF ) mens du gjør endringer til CPU-bruken synker til akseptable nivåer . Du kan bruke "Performance "-kategorien på oppgaven skal sjekke CPU-bruken nivå . Alt over 70 prosent for Flash -bruk er uakseptabelt.