Den populære dress- up papirdukke fra fortiden er nå online , og å skape en interaktiv Flash dress- up spill er like enkelt som å lage en Flash "dra og slipp"- program. Som den opprinnelige papir dukke , overstiger den elektroniske versjonen av kulturelle grenser . Unge jenter over hele verden elsker kle opp , og kreativitet i utformingen av disse dukkene med klærne deres er begrenset bare av fantasien . Du kan lage papirdukker i stick tallene form, artist tekstur og design, eller så realistisk som et fotografi. Du trenger
Flash CS3 eller opp
Vis flere instruksjoner
en
Lag din karakter sammen med noen klær i Photoshop .
2
Åpne Flash og klikk på "File " og deretter " Ny", og deretter " Flash File ( ActionScript 3.0) " fra pullout menyen . Importere din karakters kunstverk fra Photoshop ved å klikke på " File", " Import " og deretter " Import til Stage " fra pullout menyen .
3
Klikk på karakteren din til å merke det, og deretter fra hovedmenyen klikker " Endre " og deretter " Konverter til New Symbol" fra pullout menyen . Klikk på " Movie Clip" radial boksen og skriv inn et navn for din karakter som " characterMC . "
4
Klikk på en av dine klær elementer for å markere den . Fra hovedmenyen klikker " Endre " og deretter " Konverter til New Symbol" fra pullout menyen . Klikk på " Movie Clip" radial boksen og skriv inn et navn for din karakters klær som " clothes1 . " Konverter resten av din karakters klær til " Movie Clip " symboler .
5
Gi hvert symbol et unikt navn ved å klikke på "Window" fra hovedmenyen . Klikk på "Properties" og deretter "Egenskaper" igjen fra pullout menyen . Med symbolet markert skriver du et unikt navn som " character_mc " og " clothe1_mc " for eksempel navnene i "Property " panel .
6
Klikk på " Nytt lag " fra tidslinjen verktøylinjen og name it "handling ". Høyreklikk på rammen " en " av "Handling " lag og klikk " Action" fra pullout menyen . Skriv inn følgende kode :
clothe1_mc.addEventListener ( MouseEvent.MOUSE_DOWN , dra) ;
clothe1_mc.addEventListener ( MouseEvent.MOUSE_UP , drop );
clothe2_mc.addEventListener ( MouseEvent.MOUSE_DOWN , dra) ;
clothe2_mc.addEventListener ( MouseEvent.MOUSE_UP , drop ) ;
funksjon dra ( event: MouseEvent ) : void {
event.target.startDrag ();
}
;
funksjon dråpe ( event: MouseEvent ) : void {
event.target.stopDrag ();
}
< p>
7
Test din knapp ved å trykke " Ctrl + Enter" på tastaturet.