Animasjon i Adobe Flash kan være så enkelt eller komplisert , avhengig av dine behov . Fra genererer enkle 2D figurer og tekst som beveger seg til fullverdig animasjon sekvenser av tegneserier med 3D-elementer , er Flash evne til å animere virkelig universelle . Når du har de grunnleggende animasjon funksjoner ned, noe som innebærer animere gjennom bevegelse og form - innsetting , kan du gå videre til de mest avanserte aspekter av animasjon gjennom ActionScripting og import av eksterne filer . Instruksjoner
Forbered Tegn
en
Tegn figurene dine ved hjelp av verktøyene i Flash eller i et eksternt program som Photoshop for import til Flash. Det som er viktig er å tegne figurene dine i egne segmenter : biceps , underarmer , hender , fingre ( hvis de vil animere ) , øyne , ben , føtter, overkropp. Enhver del som må flytte i animasjonen bør være sin egen kunst .
2
Importer karakter deler i Flash ved hjelp av " File "> " Import "> " Importer til Stage " hvis du har trukket dem i et annet program .
3
Åpne biblioteket i Flash ved å trykke Ctrl + L på tastaturet. Dra ut alle de viktigste komponentene i din karakter til scenen . Arrangere dem på scenen i de aktuelle stillingene .
Animere Tegn
4
Plasser markøren øverst til venstre eller høyre hjørne av scenen , klikk og dra en firkant rundt alt på scenen for å velge det. Høyreklikk på en av delene, og velg «Distribuer til Layers ". Flash vil automatisk sette hver del av din karakter på sin egen individuelle lag som er nødvendig for å animere det ved hjelp av motion tweens .
5
Høyreklikk på en av de bevegelige delene av din karakter og velge "Konverter til Symbol " fra menyen. Navngi symbol noe som er spesifikk for hva stykket er, og klikk "OK". Klikk på " free transform " på verktøylinjen og velg din brikke . Du vil se en hvit registrering prikken i midten av stykket. Dette representerer hvor dette stykket vil " hengslene " eller bevege seg når animert , så hvis stykket er et øye eller en torso , kan du la registreringen dot hvor det er. Hvis det er en biceps , vil du ønsker å dra dette prikk til toppen av bicepsen der det ville koble til overkroppen . Hvis den er en underarm, vil du dra registrering prikk til toppen der det ville koble til bicepsen .
6
Fortsett med å velge alle de bevegelige delene av din karakter som vil ha en " hengsling " tilkobling i deres bevegelse og flytte sine registreringspunkter til riktig sted . Når du er ferdig, kan du velge Selection Tool fra verktøylinjen og flytte alle brikkene dine nøyaktig dit du vil de skal være i starten av animasjonen.
7
Høyreklikk på tidslinjen og velg " Sett keyframe " for et lag med en av dine bevegelige deler . Flytt den delen der du vil den skal være på det aktuelle tidspunktet i tid i den keyframe . Høyreklikk på tidslinjen mellom nøkkelbilder at du har opprettet og velge "Create Motion Tween " eller "Opprett klassisk Tween " hvis du bruker en nyere versjon av Flash.
8
Fortsett å legge keyframes som nødvendig og flytting av enkelte deler av animasjonen og legge motion tweens før animasjonen er fullført.